Minskad chans för standby-UG om man är incheckad?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av tuesday, 11 April 2016.

1. tuesday

tuesday Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag är ganska ny till forumet så ni får ursäkta mig om jag ställer en fråga som redan är ställd - har undersökt men ej hittat något riktigt svar.

Åker CPH-ARN-LAX onsdag morgon och skickade in en request om upgrade Go > Business med mina poäng. Fick mail imorse att det inte gick genom och att jag kan prova på flygplatsen.

Nu har jag lite funderingar och skulle vara tacksam för svar/länkar om ni kan slussa mig vidare

1) Minskar jag mina chanser för en standby upgrade om jag redan är incheckad? Ska jag alltså avvakta med att checka in på nätet och göra det på plats istället?
    2) Kostar standby upgrades lika mycket (40K poäng)?
    3) Får man samma perks vid standby ug som i vanliga fall?
    4) Kan man göra detta redan i CPH eller är det ARN som gäller?
    5) För sent för OT antar jag?

Hoppas jag inte är jobbig nu!

2. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Morgondagens flight till LA är inställd, så har du otur fyller kanske detta upp onsdagens flygning mer än vanligt...

Kricka gillar detta.
  3. tuesday

tuesday Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aj. Hoppas bara att onsdagsflygningen inte blir inställd med

4. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @tuesday Välkommen till BC.se ! Jag är inte någon frekvent long-haul passagerare med SAS
    så jag har inte så många svar men om tisdagskärran är inställd så kan det bli kärvt med plats
    på onsdag. Jag skulle nog se till att försöka boka den stol jag ville ha (i Go) och sedan ta upp
    frågan (om uppgradering) redan vid gaten i Köpenhamn. Om jag minns rätt så kostar en upp-
    gradering vid gate 30 k poäng. Övriga frågor hoppas jag att andra, mer erfarna SAS-resenärer
    kan besvara.

tuesday gillar detta.
  5. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1) Gällande uppgradering för poäng så är jag ganska övertygad om att eventuell incheckning inte spelar någon roll. Lite först till kvarn som gäller. Min erfarenhet är dock att SAS tar hänsyn till status samt antal passagerare på bokningen. Anmäl request om uppgradering när du checkar in i CPH, det är dock inte helt säkert att detta kommer in på "väntlistan" så anmäl dig igen så fort du kommer till ARN.
    2) ja, samma pris
    3) Beror på din status, vilja perks du vill åt, samt när uppgraderingen beviljas. Som exempel så kommer du ju inte in i loungen om uppgradering sker först 5min innan boarding(och du saknar status).
    4) se 1)
    5) ja, åker du onsdag morgon är det för sent för OT.

tuesday gillar detta.
  6. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde vara lugnt, dels för att de har gott om tid att skruva på kärran och dels för att hong kong inte flygs på tisdagar och onsdagar så det finns en maskin ytterligare att tillgå på Arlanda.

tuesday gillar detta.
  7. Johanna

Johanna Medlem

Du tog det beskedet med sans. Själv hade jag nog blivit mer upprörd än så om jag inte fått någon återkoppling från flygbolaget om att morgondagens flyg var inställt. Hoppas det går bra.

8. tuesday

tuesday Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nä men ingen idé att oroa sig i onödan. Om onsdagsflyget blir inställd så blir det väl det oavsett om jag blir upprörd eller inte. Får ta det som det kommer :)

El0 gillar detta.
  9. Johanna

Johanna Medlem

Eller så ringer du och kräver att bli ombokad så du kommer fram som du har planerat?

10. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Menar du att flygbolaget skall meddela alla som flyger med flighten även dagen efter? Det blir ju väldigt många människor de skall höra av sig till i så fall. Vad skulle egentligen syftet vara att meddela personer på flighten dagen efter också?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!