Senaste nytt

Minimum Connection Time i Zürich

Ja, har du en giltig connection så bör du kunna använda EU261/2004 för att hävda rätt till ersättning.

Det er vel Uniteds opgave at tilsikre at Minimum Connection Time er overholdt når United ombooker en kunde.

Hvor mange ved lige hvad MCT er og hvordan de finder dem?

Måske kan man hævde at der er handlet i ond tro nu hvor chazzie ved at MCT ikke er overholdt, men ellers må det være Uniteds ansvar når de ombooker en kunde uden dennes forudgående samtykke.
 

Agö

Medlem
Det er vel Uniteds opgave at tilsikre at Minimum Connection Time er overholdt når United ombooker en kunde.

Hvor mange ved lige hvad MCT er og hvordan de finder dem?

Måske kan man hævde at der er handlet i ond tro nu hvor chazzie ved at MCT ikke er overholdt, men ellers må det være Uniteds ansvar når de ombooker en kunde uden dennes forudgående samtykke.

Håller helt med. Däremot ska man nog vara proaktiv om man inte vill riskera att få en dålig start på resan. 35 min låter inte vettigt.
 

chazzie

Medlem
35 min låter som Agö säger inte vettigt, jag ämnar att kontakta United i ärendet.

Tack för alla informerade och snabba svar!
 

erc

Medlem
Flög Swiss härom veckan med connection på 35 minuter i Zürich. Dubai - Zurich - Oslo. Ytterst, ytterst tight. Securityn efter ankomst till ZRH tog lång tid - annars hade det funnits några minuters marginal.

Vi kom fram till Oslokärrans gate när skyltarna släckts. Men tillåts gå ombord. Taxade ut bara sekunder efter vi satte oss ned.

Kommer undvika så kort connection i framtiden. Stressigt.
 

nota bene

Medlem
Som sagt, om det är viktigt att komma fram i tid så bör du ringa United för att boka om. Om du å andra sidan inte bryr dig, utan gärna fiskar efter EU-kompensation skulle jag hålla käft och chansa. De bör ha ansvar att inte boka kortare än MCT, och kund kan inte rimligen förväntas inse detta.
 
Flög Swiss härom veckan med connection på 35 minuter i Zürich. Dubai - Zurich - Oslo. Ytterst, ytterst tight. Securityn efter ankomst till ZRH tog lång tid - annars hade det funnits några minuters marginal.

Vi kom fram till Oslokärrans gate när skyltarna släckts. Men tillåts gå ombord. Taxade ut bara sekunder efter vi satte oss ned.

Kommer undvika så kort connection i framtiden. Stressigt.

Sjovt nok er MCT for din rejse akkurat overholdt!

ExpertFlyer skrev:
LX-LX II .35 FLT 243 - FLT 1210 DXB - OSL

Ved at bladre listen med særtilfælde igennem, ser jeg at laveste MCT er 29 minutter... Så har man altså travlt!
 

chazzie

Medlem
En liten återkoppling på detta. Jag slog en signal till United eftersom resan är en ren semesterresa så kan det vara trevligt att komma fram, även om när jag reser själv gärna kan ta en kompensation för att komma fram senare =}

Jag fick prata med en hjälpsam ung dam som bokade om oss på UA69, dvs. ARN-EWR, dock "kostar" det 1000 poäng eftersom det blir en flight mindre, men med tanke på morgondagens kortvisit till Helsingfors så ligger totalen ändock på plus för poängintjäning under 2014.
 
Toppen