Senaste nytt

Minimum Connection Time Dubai

Mr.T

Medlem
Aldrig kul att missa en flight om man har många Connections. Var tanken två olika biljetter?

Exakt. Biljetten till Dubai hade jag köpt med miles medan den andra skulle jag köpa med pengar. Och ifall flyget från Wien blir sent är chansen väldigt stor att jag missar flyget till Hong Kong.
 

Najk

Medlem
Exakt. Biljetten till Dubai hade jag köpt med miles medan den andra skulle jag köpa med pengar. Och ifall flyget från Wien blir sent är chansen väldigt stor att jag missar flyget till Hong Kong.

Då är det riskabelt :) Ett par timmar till, så blir risken lite mindre
 

Mr.T

Medlem
Hej igen, nu har jag planerat om. Kan man checka in med Lufthansa och få väskan hela vägen till Hong Kong? Jag flyger till Frankfurt med Lufthansa och till Hong Kong med Cathay.
 

Dr. Miles

Expert
Hej igen, nu har jag planerat om. Kan man checka in med Lufthansa och få väskan hela vägen till Hong Kong? Jag flyger till Frankfurt med Lufthansa och till Hong Kong med Cathay.

Är det fortfarande två separata biljetter? I så fall kan jag säga bara "Det går när det går".
 

Mr.T

Medlem
Toppen, då jag anländer med Lufthansa och flyger ut med Cathay antar jag att jag kommer behöva byta terminal? I så fall räcker 1.40h att göra det på?
 

Dr. Miles

Expert
Toppen, då jag anländer med Lufthansa och flyger ut med Cathay antar jag att jag kommer behöva byta terminal? I så fall räcker 1.40h att göra det på?
Minimum Connection Time på Frankfurt för byte mellan Lufthansa och Cathay Pacific är 1 timme.

ExpertFlyer skrev:
Minimum Connect Times
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .45 .45 .45 .45
OFFLINE .45 .45 .45 .45

LH-CX II 1.00
 
Toppen