Minimum connecting time Paris med Air France

Diskussion i 'Flygplatser' startad av A380*G, 29 September 2013.

1. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    qwerty

Last edited: 18 Juni 2014
  2. Det ser ut som Air France flight från Köpenhamn landar till Paris CDG Terminal 2 F och flighten till Shanghai PVG avgår från Terminal 2 E.

Enligt ExpertFlyer är MCT 1 timme för bytte T2F -> T2E.
    Jag har dock ingen senast erfarenhet att byta mellan T2F till T2E. Jag tror att agehall eller rvarttinen kan svara bättre än mig.

3. Jacob

Jacob Medlem

Jag har bytt från terminal 2F till terminal 2E med exakt en timme och 20 minuter och hann med både middag och champagne i loungen.

Terminal 2E har dock flera pirer och hur mycket tid du verkligen får beror på vilken av pirerna flyget går från. Om flyget avgår från ursprungliga terminal 2E (dvs inte någon av satellitpirerna) är det inte alls långt att gå.

4. Treo

Treo Medlem

2F till 2E ska inte vara något problem, det blir värre om du ska tillbaka med samma marginal och hamnar med 300 kineser som inte kan varken franska eller engelska hos franska gränspoliser som inte gått någon charmskola. :eek:

5. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Om du har Sky Priority ("Access No. 1"), ja, då går både pass- och säkerhetskontroll fort - egna köer (ibland ingen kö alls!).

1 person likes this.
  6. Jacob

Jacob Medlem

Står att A380*G har Flying Blue Gold så kan helt klart nyttja fast track genom både säkerhetskontrollen och passkontrollen.

1 person likes this.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från nyhetsbrev från AF/KLM som kom igår.

Airsidekorridoren är utmärkt. Tidigare var man som sagt tvungen att gå ut landside vilket kunde skapa en del bekymmer om man kom med tidiga morgonplanet och skulle vidare mot USA med de köer som uppstår runt kl. 09:00 till USA-avgångarna från 2E med satelliter.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!