Senaste nytt

Minibaren - Snart ett minne blott

ulagun

Medlem
Bland det första jag gör är att kolla innehållet i minibaren mot listan. Hänt mig flera gånger att det saknats (oftast sprit/öl) som ska finnas enligt innehållslistan. Senast Intercontinental Muscat. Gäller att säga ifrån direkt för att slippa debitering samt erhålla en dålig ursäkt/undanflykt.
Gillar f.ö. det upplägg Hilton Garden ofta har med tom minibar men en minishop vid receptionen. Ännu bättre när det även finns microugn på rummet samt lite frysvaror som t.ex. minipizza i shopen.
 

Kris

Medlem
Man sätter munnen strax under och korkar upp.
Kan funka om man lyckas dra fram kylen en smula :) Bubblet har ju säkert en fin parabel, så det borde inte vara något problem. Med mindre det är vatten i flaskan då...

IMG_20180326_071006.jpg
 

Berglund

Medlem
Amatörer!
Självklart har man med sig egen injektionsnål med tillkopplad sugslang för just detta ändamål. Tryck/slå nålen genom den liggande flaskans kork och sug för glatta livet ur slangen!
 

Kris

Medlem
Amatörer!
Självklart har man med sig egen injektionsnål med tillkopplad sugslang för just detta ändamål. Tryck/slå nålen genom den liggande flaskans kork och sug för glatta livet ur slangen!
Finns det ett dylikt kit man får ta med igenom security? Eller måste man checka in bagage som hardcore minibar-snattare?

Överväger att gå mainstream och vara öppen med min konsumtion...:)
 

Berglund

Medlem
Finns det ett dylikt kit man får ta med igenom security? Eller måste man checka in bagage som hardcore minibar-snattare?
Du ordnar förstås ett intyg från din lokala korrupta doktor, om att du har diabetes och därför av medicinska skäl måste ha med dig injektionsnålar i ditt handbagage.
 

AndersSt

Medlem
Det där med automatdebitering kan vara knepigt. Senaste resan till Chicago satt jag och jobbade vid skrivbordet som var hopbyggt med minibaren. Tydligen registrerades köp varje gång jag stötte till bordet/kylen pga att någon flaska då vinglade till. Vid utcheckning hade ett 30-tal köp registrerats, betydligt fler än som faktiskt rymdes i kylen skulle det visa sig. Jag sa att jag inte ens öppnat kylen varvid man sa "ja, vi har stora problem med det där" och strök alltihop.

En gång på MGM Grand i Las Vegas fanns även sexleksaker att köpa i minibaren, kändes sådär fräscht... :eek:
 
Toppen