Senaste nytt

Minibaren - Snart ett minne blott

Kricka

Medlem
Vattnet. minbaren kan vara räddningen bland när man inte kunnat/hunnit handla vatten
men tagit några drinkar på kvällen. Törsten kan bli svår framemot morgonen. Som flera
framhåller så är det bra att kunna hålla sina delikatesser kylda inför hemresan också.
 

Dr. Miles

Expert
De flesta minibarer har varit väldigt överprisade i min mening, ingen större lust att betala 50 kronor för en cola eller 40 kronor för ett litet pringlesrör.
På min resa i Asien nu senast så var det dock bra priser på en del ställen. Billigare att ta från minibaren (ungefär halva priset) än att beställa samma dricka på roomservice (i samband med maten som kom den vägen).

En bruk Qingdao öl kostade 35 CNY + service charge&skatt på Conrad Dalian medans samma bruk öl kostade 3 CNY på kiosken.
Det var lite märkligt att drinkarna i Executive lounge var gratis (f.ö. de hade Louis Roederer) men inte en billig Qingdao på minibaren.
 

swede77

Medlem
Vattnet är för mig heligt i minibaren, dricker mycket vatten i dom varma klimaten och gratisflaskorna brukar inte räcka. Chips till middag kan det bli ibland också.

Men oftast är det bara strul med minibar tycker jag, försenad utcheckning m.m.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kris

Medlem
Ruskar liv i denna gamla tråd.

Hade just en intressant minibarsupplevelse. Skulle blanda till mig en rutinmässigt GT från minibaren på IC Barclay NYC. Blev avbruten mitt i proceduren och när jag sen skulle hälla upp gin på isbädden tyckte jag det var lite märkligt att flaskan var fylld totalt till bredden. Nästan med ytspänning i en liten 5cl-flaska. Reflexmässigt luktade jag på innehållet, som visade sig vara vatten. Jag trodde att detta gamla scoutknep var borta från fuskarnas repertoar. I synnerhet i minibaren som autodebiterar. Snopet! Men som tur var fanns det en flaska till...
 

taxvalp

Medlem
Ruskar liv i denna gamla tråd.

Hade just en intressant minibarsupplevelse. Skulle blanda till mig en rutinmässigt GT från minibaren på IC Barclay NYC. Blev avbruten mitt i proceduren och när jag sen skulle hälla upp gin på isbädden tyckte jag det var lite märkligt att flaskan var fylld totalt till bredden. Nästan med ytspänning i en liten 5cl-flaska. Reflexmässigt luktade jag på innehållet, som visade sig vara vatten. Jag trodde att detta gamla scoutknep var borta från fuskarnas repertoar. I synnerhet i minibaren som autodebiterar. Snopet! Men som tur var fanns det en flaska till...

Lågt! Man vill inte plocka upp en hyrbil återlämnad nyligen av en sådan person...
 

Kris

Medlem
Det är väl något slags fördröjning på debiteringen, d v s man kan plocka en flaska, titta lite på den, och sedan ställa tillbaks den utan att det blir en debitering?
Yes, det är fördröjning på autodebit. Så om man är kvick och förbereder väl kan man plocka fikakomponenterna en och en... Det är ju dock lättare med klar sprit än e.x. Whiskey. Men experten har väl med sig färdigtfärgat vatten för vanligt förekommande produkter...:eek:
 
Toppen