Senaste nytt

Minibaren - Snart ett minne blott

Najk

Medlem
Trenden att plocka bort minibaren har inte kommit till det här hotellet där jag bodde förra veckan i NYC...;-) Fanns det mesta, minst sagt!

Visa bifogad bild 15511

Det kallar jag välfyllt!

Jag hade gärna köpt mer från minibaren om det hade varit mer rimliga priser. I Sverige är det ofta restaurangpriser på minibaren, 79kr för 20cl vin.
Sänk priserna istället och ha kvar, så kommer fler använda den.
 

Najk

Medlem
De gånger jag har använt minibaren har antingen varit när det ingått i sviter eller om jag varit akut törstig och sugen på mineralvatten.
 

Marcus01

Medlem
Det kallar jag välfyllt!

Jag hade gärna köpt mer från minibaren om det hade varit mer rimliga priser. I Sverige är det ofta restaurangpriser på minibaren, 79kr för 20cl vin.
Sänk priserna istället och ha kvar, så kommer fler använda den.

Förutom det som syns så finns kikare, solkräm, kondomer, mintpastiller mm mm! Kan för övrigt verkligen rekommendera Hotel on Rivington i NYC!
 

nota bene

Medlem
Jag använder sporadiskt minibaren, framförallt på mindre hotell där bar eller liknande inte är öppet eller finns. Jag tycker att prissättningen i minibaren är viktig - kostar en 33 cl öl 80kr kommer ju ingen att handla! Om den å andra sidan kostar 35kr eller 45kr så reagerar jag inte på priset och kanske köper en för att runda av en lång dag framför TV:n/datorn på rummet.

Utbudet och priset skall vara rätt, då väljer jag att använda minibaren ibland. Föredrar normalt att gå till baren istället, men det är ett bra alternativ om baren är stängd, eller om man vill vara för sig själv på rummet av en eller annan anledning.

På hotell i storstäder brukar jag sällan använda minibaren, men som kylskåp är den utmärkt för medhavda drycker och delikatesser.
 

Jonas C

Medlem
Tycker oftast att minibaren bara skapar mer bekymmer än nytta, speciellt om det är en datoriserad sådan. Kan bara minnas ett tillfälle som den kom till nytta, och det var under en vistelse i Rom, då man vaknade upp kl 3 på natten torr som en sandhink i munnen efter en kväll med lite för mycket rödvin till middagen. Då var det skönt att sträcka sig till en flaska mineralvatten från minibaren, som låg praktiskt placerad under sängbordet.

Jag har inte druckit innehållet i en minibar under de senaste 200 hotellnätterna.

Får man inte fri minibar på IC Hotel som Royal Ambassador?
 

Homer

Medlem
Jag bodde 5 nätter på Intercontinental Malta för några år sedan, öppnade inte ens kylen, men när jag checkade ut var allt från minibaren på räkningen inte bara en gång utan fem gånger.
Jag behövde inte betala något glappkontakt var deras förklaring.
 

nota bene

Medlem
Tycker oftast att minibaren bara skapar mer bekymmer än nytta, speciellt om det är en datoriserad sådan. [

Datoriserade minibarer är ondskefulla... En kollega fick en nota på €1200 för minibar efter en hotellvistelse på två nätter - han had tagit ut allt ur minibaren och använt den som kyl för sina frokust/lunchprodukter (han är allergisk mot det mesta så hade medtagen kost). Det tog en halvtimme att reda ut vid checkout!

Datoriserade minibarer kan vi vara utan... Man blir debiterad då man ska inventera vad som finns, man blir debiterad för två öl när man tar en etc. etc. Bara huvudvärk och elände.
 

sembl

Medlem
De kan behålla kylen men ta bort innehållet. Det är oftast både billigare och trevligare att gå ner till lobbyn och ta något att dricka och be om jordnötter. Dock som Diamond på HH så har jag alltid fått fri minibar på doubletree och då tar jag ev en vatten. Dricker sällan alkohol på vardagarna då man är själv.
 

Palazzi

Medlem
Hilton planerar för samma sak såg jag....

Själv använder jag minibaren 90% av gångerna jag bor på hotell :eek:.
En söndag med affärerna stängda i Italien, Spanien mm är det rätt jobbigt att inte ha en kyld vattenflaska. Att däremot sänka en flaska rödvin på rummet känns inte aktuellt (bättre med roomservice isf......men givetvis helst på en bar/restaurang).

Sammanfattning: Jag vill ha dricksvatten på rummet, men de kanske inte ens behöver ställa den i ett kylskåp (om de inte är 40C).
 
Toppen