Mindre champagne men bättre desserter och ost på SAS

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av guapeton, 22 Oktober 2012.

1. guapeton

guapeton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den 1 oktober gjordes förändringar i ombordservicen på SAS och i vårt forum startade snabbt en diskussion om detta. Den förändring som skapade mest inlägg var att champagneserveringen innan start togs bort på långlinjerna samt att champangnen ersatts med mousserande vin inom Europa. I en intervju med BusinessClass.se berättar Alexander Lund, Product & Concept Manager…

Se hela inlägget

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    <span style="font-family: Calibri"><span style="font-size: 13px"><span style="color: #000000">Tack för svaren på det frågor och diskussioner som har varit här på forumet.</span></span></span><br />
    <span style="font-family: Calibri"><span style="font-size: 13px"><span style="color: #000000">Jag är benägen att köpa allt med hull och hår.</span></span></span><br />
    <span style="font-family: Calibri"><span style="font-size: 13px"><span style="color: #000000">Trist att det har dröjt så länge innan vi har fått klargjort varför förändringar har skett.</span></span></span>

3. Tack för artikeln, Perra!<br />
    <br />
    Det är bra nyhet för oss som tédrickare att äntligen något europeiskt flygbolag satsar på kvalitet av téet. :)<br />
    Jämfört med inköpskostnaden av viner/champagne/spriter är kostnaden av téet småpotatis, men det (förhoppningsvis) höjer smakupplevelsen.<br />
    <br />
    EDIT: Jag skulle rekommendera flygbolaget att använda Samovar-metod istället av tépåse-i-kannan-metod när de tillagar téet onboard.<br />
    Det blir mer smakrik och ger bra doft än vanligt sätt, om de fortsätter att servera Black tea.

4. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror jag kan hålla med om allt, utom salt och peppar. Köp några rejäla pepparkvarnar och saltkar och hantera dem som restauranter gör.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med dig <strong>nilsson</strong>. Om det nu är så få som använder salt/pepparkaren, så skulle det ju inte vara något problem att ha med dem på serveringsvagnen och låna ut vid behov.

6. Bra intervju och kul att se Perra igång!<br />
    <br />
    Jag gillar när våra spekulationer i forumet bemöts med fakta och förklaring direkt från källan.

7. Om ni undrar, finns det trådar som är relaterade till artikeln här.<br />
    <br />
    <ul>
    <li><a href="http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/6859-skumpa-foere-takeoff-pa-sas.html" rel="nofollow">http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/6859-skumpa-foere-takeoff-pa-sas.html</a></li>
    <li><a href="http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/6871-sas-slutar-med-gratis-laesk-pa-long-haul-resor-enligt-takeoff-dk.html" rel="nofollow">http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/6871-sas-slutar-med-gratis-laesk-pa-long-haul-resor-enligt-takeoff-dk.html</a></li>
    </ul>

8. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår att man försöker få ändringarna att framstå som förbättringar, men att slopa Champagnen före avresa är en riktig miss. Det handlar om ett första intryck som tappar många nivåer i klass. Samma sak med salt och peppar, där det borde gå att ordna med riktiga kvarnar som kan fyllas på.Konstigt är också att man pratar om att ha flera alkoholfria alternativ, men tar bort Fanta. När det gäller ost och efterrätt så hoppas jag att man tar tiden att gå två gånger med den vagnen.

9. Fantastiskt trevig artikel! <br />
    <br />
    BTW. Har SAS lånat in <strong>Jonas C</strong>?....tänkte på bildkvaliteten..

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, dom kör nog med vassare utrustning skulle jag tro ;)<br />
    <br />
    För övrigt en väldigt trevlig och intressant artikel som gett svar på många av diskussionerna här på forumet. Dock är det märkligt att SAS inte kunde fixa ett nytt avtal med en annan champagne leverantör.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!