Mina tips till den medvetne företagsresenären..

Diskussion i 'Övrigt' startad av Bonden, 8 Juli 2015.

1. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inspirerad av tråden :"Eget AB hur maximera Eurobonus?" Så tänkte jag beskriva mina erfarenheter som företagare.

Jag spenderar en hel del poäng i tjänsten både på mig själv och mina kollegor och för att leva som en medveten företagare så måste poängen in :)
    Jobbar inom IT och är Miles&More Senator så tipsen är partiska..

Intjäningstips:
    * Google Adwords, marknadsföring betalas bra med kort, man måste vara väldigt stor för att få faktura från Google..
    * Amazon Cloud, man kan bara betala kort där, vilket är poängmässigt bra..
    * Dustin, är extremt snabba på att levera IT prylar och ger Eurobonuspoäng via SAS online shopping portal.

Double dip tips:
    * Request Rejected <-- Med företags konto där får man många fina poäng som kan lösas in mot bla F-resor. Poängen tillfaller företaget och du får poäng för alla som resor..
    * SAS credits, double dipp är aldrig fel!

Tjäna poäng på andra
    * Hotels.com bokningar, skall kollegor i väg? boka dem med Hotels.com så får du stays på ditt konto.. och som minst silver så får du: " hassle-free travel guarantee" som gör att du avboka förbetalda hotellrum.
    * Konferansbokningar, gör du såklart med: Club Carlson for Planners

Öka acceptansen för din poäng-samlar-mani:
    * En kollega måste betala 6000kr för en t/r till Stockholm.. Bränn 10.000 poäng på resan istället, sparar pengar och skapa goodwill!

Hoppas att mina erfarenheter hjälper någon!

Thomasn, agehall, jsn och 14 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!