Senaste nytt

Mina Lifetime Tier Points

Dr. Miles

Expert
ja, det blir jo faktiskt teoretiskt möjligt om det inte ställs krav till att man har varit guld eller silver något år, och man räknar bara den ackumulerade total. Frågan är när kommer man stänga detta när ett antal galningar har kört en rad AA TP runs runt omkring i Nordamerika och Karibien :)
Det kanske går att flyga (en AA inrikesflyg över 2.000 miles + en kortsträcka med AA) x 2 på en dag, i så fall kan man tjana 540 TP per dag.

(210 + 60) x 2 = 540 TP

35.000 / 540 = ca 65 dagar

British Airways kanske inte hinner att ändra reglerna inom 3 månader. ;)
 

Senator

Moderator
Det kanske går att flyga (en AA inrikesflyg över 2.000 miles + en kortsträcka med AA) x 2 på en dag, i så fall kan man tjana 540 TP per dag.

(210 + 60) x 2 = 540 TP

35.000 / 540 = ca 65 dagar

British Airways kanske inte hinner att ändra reglerna inom 3 månader. ;)

Man satsar på en rad "Red Eyes" mellan Västkusten och Östkusten som behövs inte hotell :) Jag tror jag hade en rutt LAX-LAS-JFK-BGI som kostade runt $1,250 t/r som ger (60 + 210 + 140) * 2 = 820 TP. Svårt att klämma in på 24t. Skippar man LAS då kan man köra red eye på LAX-JFK men då blir det 140 + 140 per riktning. Skall man göra detta så måste jo målsättningen vara så få övernattningar som möjligt också, och räkna in detta som en del av kostnaden.
 
Toppen