Senaste nytt

Mina Lifetime Tier Points

Magino

Medlem
Absolut, men om man drar in 1500 TP/år så tar det drygt 23 år att kvala in. Det är lite mycket tycker jag...

Visst 23 år är ganska länge men BAEC Guld är värt ganska mycket mer än ett vanligt *G enligt mig. Undra om vi får se ett Lifetime Silver? Känns enligt mig som ett betydligt mer intressant kort.
 

Homer

Medlem
Absolut, men om man drar in 1500 TP/år så tar det drygt 23 år att kvala in. Det är lite mycket tycker jag...

Jamen du brukar ju ofta klaga över att det är för lätt att uppnås status, i synnerhet EBG,
nu har du fått något att bita i och då gnäller du istället över att det är för svårt ;)
 

Homer

Medlem
De skriver ju utrryckligen att de tänker introducera fler rewards baserade på LTPs


It also gives every Member of the Club the chance to accumulate enough Lifetime Tier Points to achieve the new rewards we’ll be introducing in the future – starting with the launch of Gold membership for life.
 

agehall

Medlem
Jamen du brukar ju ofta klaga över att det är för lätt att uppnås status, i synnerhet EBG,
nu har du fått något att bita i och då gnäller du istället över att det är för svårt ;)

Helt sant. Jag blir egentligen mest förvånad över hur pass oproportionerligt det verkar vara. Både EB och FB har ju 10 år som top-status för att få lifetime. Här har vi 23....

Men å andra sidan är det ju som redan sagts ganska värdefullt, så helt fel är de nog inte. Och reser man mycket så går det ju betydligt fortare än 23 år. Hmm, det är nog FBP och EBG for life som är för enkla.
 

Palazzi

Medlem
1.5 miljoner låter inte mycket för en affärskund. British Airways känns även som ett stabilt flygbolag, så jag misstänker att deras lifetime även kommer att gälla fram tills min död.

"Mindre" bolag som erbjuder Lifetime-status räds man ju alltid att bolaget ska köpas upp/ konkursa långt innan man själv vikit hädan. Att någon köper BA av IAG (eller hela IAG) känns inte sannolikt, och britterna låter inte bolaget kursa i första taget.

American Airlines erbjudande låter ju kanonbra för 26k £! Nästan värt att chansa trots att det kanske inte blir en verklig "lifetime"
 
Toppen