Senaste nytt

Mina erfarenheter med Air Canada

obs

Medlem
Hur var resan?

Är lite sugen på att testa AC från CPH men ser att från nån gång i höst så byter dom flygplanstyp från nya 787 till äldre 767 på linjen. Nån som har kommentarer om det då blir bättre eller sämre komfort? Tänker mig economy eller business.

Jeg rejste i sommers en tur over atlanten med AC, og var ved den lejlighed ude at flyve med både deres nye B787-800 fra København til Toronto og en B767-300 på ruten Montreal-Toronto.

B787'eren var jo givetvis ny og alt i alt var det en meget behagelig tur. B767'eren var derimod ikke noget at skrive hjem. Denne maskine var i hvert fald ikke ny, heller ikke indvendigt, og sædet føltes noget slidt. Opstillingen er her 1-1-1 med sæder der vender ud af mod gangen. Ikke at der som sådan var noget i vejen med komforten men det føltes meget åbent at sidde der. Jeg prøvede ikke at ligge ned i sædet på denne tur, så hvordan det vil være på long haul skal jeg ikke kunne sige.

Jeg skrev en lille rejserapport om turen med B787'eren, og herunder har jeg indsat et par billeder fra B767'eren.

DSC_0127.JPG DSC_0128.JPG DSC_0129.JPG
 
I torsdags kväll skulle jag egentligen åkt Montreal-Frankfurt-Stockholm med Lufthansa. Pga överbokning blev jag erbjuden att åka med Air Canada via Heathrow i stället, plus 300€. En två timmars ersättning var OK de pengarna.
Jag blev glatt överraskad av Air Canadas Premium Economy. Har tidigare många gånger åkt Economy och på jobbet har vi döpt dem till Muffin Airlines efter den tråkiga muffinsfrukosten och i allmänhet dålig service och utfodring.
Bra säten, skapligt utbud med filmer och riktigt bra mat. Kycklingen som serverades smakade mycket bra och var perfekt tillagad. Inte alls de tråkiga och trådiga kycklingbitar man brukar få. Hade varit mycket nöjd om jag fått den på en vanlig restaurang.
Loungen i Montreal har också lyft sig, ombyggd sen sist. Bra utbud på mat med en bl.a. en paella som smakade riktigt bra men och hade smakat mycket bra om de inte hade sparat in på saffranet. Tyvärr hade de inte längre någon Guinness, endast Cors och Molson.
Totalt sett mycket nöjd och kommer att prova dem igen.
Go Canada Go!
 
I torsdags kväll skulle jag egentligen åkt Montreal-Frankfurt-Stockholm med Lufthansa. Pga överbokning blev jag erbjuden att åka med Air Canada via Heathrow i stället, plus 300€. En två timmars ersättning var OK de pengarna.
Jag blev glatt överraskad av Air Canadas Premium Economy. Har tidigare många gånger åkt Economy och på jobbet har vi döpt dem till Muffin Airlines efter den tråkiga muffinsfrukosten och i allmänhet dålig service och utfodring.
Bra säten, skapligt utbud med filmer och riktigt bra mat. Kycklingen som serverades smakade mycket bra och var perfekt tillagad. Inte alls de tråkiga och trådiga kycklingbitar man brukar få. Hade varit mycket nöjd om jag fått den på en vanlig restaurang.
Loungen i Montreal har också lyft sig, ombyggd sen sist. Bra utbud på mat med en bl.a. en paella som smakade riktigt bra men och hade smakat mycket bra om de inte hade sparat in på saffranet. Tyvärr hade de inte längre någon Guinness, endast Cors och Molson.
Totalt sett mycket nöjd och kommer att prova dem igen.
Go Canada Go!
Vad var det för typ av kärra du fick åka med?
 
Toppen