Min returresa är borta

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av MolleX, 20 December 2013.

1. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gick precis in på British Airways hemsida och manage my booking, där upptäckte jag att min hemresa från Vegas i påsk är borta. Så står där bara utresan och ingen hemresa. Får nog slå dem en signal imorgon och höra vad som har hänt.
    Någon som sett något liknande tidigare? Den var bokad med endast 50 min connection på Heathrow kanske därför de ångrat sig eller nåt :)

2. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tydligen har British Airways ändrat sin tidtabell så connection time har gått från 1h till 50 min och då åker man ur systemet för tiden är för kort. Måste invänta att min resebyrå kontaktar mig och bokar om till senare flyg och eftersom detta är inbound så har man väl inte någon rätt till ersättning?! Får läsa på lite tror jag :)

3. OliT

OliT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har ju British Airways kanske inte direkt informerat dig om detta, men om så hade skett nu så är det i tillräckligt god tid för att möjligheten till kompensation enligt EG 261/2004 ska försvinna. Nära avgång hade varit en annan sak.

1 person likes this.
  4. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja så tolkar jag det med, bara trist att gå från 1h till 4h på Heathrow. 3h man hellre spenderat hemma :)

5. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte nödvändigtvis, det finns också de som är galna nog att åka till Heathrow bara för att få sitta i Galleries First och inte ens lämnar flygplatsen :)

4 personer gillar detta.
  6. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo jag har sett det, tyvärr har jag inte access dit. Men British Airways silver ger mig terrace lounge access vilket får duga.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är väl galleries club på LHR. Terraces är väl ett annat koncept?

8. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sant, jag står tillrättad.

9. jannewa

jannewa Medlem

Galleries club på LHR är ju helt ok, sitter hellre där ett par timmar än springer mellan planen. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!