Senaste nytt

Min first first, SWISS och THAI

Sahlen

Medlem
Jättebra rapport! Kommer göra ungefär samma resa hem från Kuala Lumpur med skillnaden att vi "endast har 2 timmars byte i Bangkok.

Frågan: Hinner man med en massage och lagom mycket champagne på två timmar? Finns det kortare massager än 60 min?
 

LMA

Ny medlem
Min first first, SWISS och THAI

Jag vill börja med att tacka er andra för väldigt fina reserapporter här på forumet. När jag skulle skriva min märkte jag hur mycket jobb det är och hur förberedd man egentligen borde varit under resan, i synnerhet med kameran. Nå, jag hoppas ändå att någon kan få glädje av denna rapport.

Jag reste Arlanda-Zürich-Singapore-Bangkok-London-Arlanda med Singapore som destination där jag stannade en knapp vecka. Det bokades som en kombination av betald biljett på vägen dit och bonusresa på vägen hem. För vägen dit köpte jag en biljett från SWISS med first på vägen dit och billigaste ekonomi på vägen hem som jag inte tänkte utnyttja. På så sätt skulle jag få prova SWISS som jag aldrig skulle lyckas boka med award. Hemvägen bokades som en enkel bonusresa, pga att jag inte hade poäng nog för en T/R bonusresa. Det blev first med THAI från Bangkok, så jag skulle få prova deras fina lounge och markservice.

Efter några ombokningar på returen blev min resa såhär:
Arlanda-Zürich SWISS Business
Zürich-Singapore SWISS First (fem timmar för att pröva deras nya F-lounge i E-terminalen)
Singapore-Bangkok Singapore Airlines Business (äntligen få pröva det mytomspunna Singapore Airlines)
Bangkok-London THAI First (med sex timmar i förstklassloungen)
London-Arlanda SAS Plus (det enda som fanns från London med *A)

TACK för en fin och trevlig rapport.
Tag inte illa upp MEN ditt bemötande hade blivit betydligt bättre då din klädsel med ryggsäck !!!, gymnastikskor och jeans var för sig är en förolämpning. Du kan tycka vad du villoch mena vad du vill men det är en förolämpning och tas som en sådan.
Som kuriosa kan jag nämna att jag i vimlet på Suvarnabhumi (Bangkok) flyplats när den var precis ny, stannade till vid nishen medporträttet av Kungaparet och av någon anledning gjorde jag en bugning. VIPS så vart jag uppvaktad av en Thai-hostess som tog mig med och ordade allt. Hon sade hon och de var så tacksamma för min artighetsgest. Så de signaler man sänder ut är också de man får besvarade........................
Vänliga hälsningar
 
TACK för en fin och trevlig rapport.
Tag inte illa upp MEN ditt bemötande hade blivit betydligt bättre då din klädsel med ryggsäck !!!, gymnastikskor och jeans var för sig är en förolämpning. Du kan tycka vad du villoch mena vad du vill men det är en förolämpning och tas som en sådan.
Som kuriosa kan jag nämna att jag i vimlet på Suvarnabhumi (Bangkok) flyplats när den var precis ny, stannade till vid nishen medporträttet av Kungaparet och av någon anledning gjorde jag en bugning. VIPS så vart jag uppvaktad av en Thai-hostess som tog mig med och ordade allt. Hon sade hon och de var så tacksamma för min artighetsgest. Så de signaler man sänder ut är också de man får besvarade........................
Vänliga hälsningar

På vilket sätt är det en förolämpning att ha jeans, gympaskor och ryggsäck?? På nobelfest, ja, men inte när man flyger F. Vem är det man förolämpar? Har sneakers, jeans och ryggsäck när jag flyger oftast och får utmärkt service och har inte märkt att jag förolämpar någon. Jag är ju trots allt kunden som betalar och klär mig således hel och ren så som jag behagar vilket aldrig orsakat några problem.
 
Toppen