Peyman kärrholm
Ny medlem
Jag är ny här på forumet och har läst på så mycket jag hunnit med och blivit lite fast
Ni får ursäkta om det blir ett långt inlägg men ville verkligen få lite respons om det brukar vara så här av er mer erfarna om min första erfarenhet som Amex kund och ville se om någon har haft liknande erfarenheter.
Måste börja med att jag har en stabil ekonomi som jag är nöjd med, driver flera företag, har inga avbetalningar eller krediter sen innan.
Jag fick mitt Amex elit kort i förra veckan, har hört att det kan finnas svårigheter att använda kortet på en daglig basis men tänkte jag gör ett försök. Tog med frugan åkte iväg på spa i helgen, inga problem att tanka eller betala med kortet på spa.
Håller på att renovera lite hemma och behövde köpa lite golv på bauhaus och tänkte att det var ett utmärkt tillfälle att få lite extra bonuspoäng. Ringer Amex pratar med både kundtjänst och ekonomiavdelningen för att stämma av att allt är grönt för att handla med kortet eftersom jag är en ny kund och inte har byggt upp en historik. Stämmer av vad min ungefärliga gräns ligger på, brytpunkter, hur det fungerar allmänt med betalningar och om man behöver göra inför ett större köp. Ville stämma av allt innan så man inte står där i kassan och får skämmas. Väldigt trevligt mottagande av kundservicen blir positivt överraskad, bara att köra tänkte jag.
Åker ut plockar på mig det jag behöver, kommer fram till kassan och då börjar det! Köp nekat, va fan tänker jag, provar igen, köp nekat!
Börjar bubbla inom mig av ilska, kön växer och växer. Ringer upp Amex frågar rakt men vänlig ton vad är det som händer. Tusen och en säkerhetsfrågor, bra att dom har koll för övrigt, blir kopplad till ekonomi pratar med en trevlig tjej samtidigt som jag får ett sms från amex att dom misstänker bedräglig aktivitet. Personen stämmer av och säger att det blivit någon spärr dom vet inte varför och att det ska vara löst och att det bara är att köra. Provar igen köp nekat, vad i helv** tänker jag, provar igen, köp nekat! Nu håller det på att rinna över för mig!
Ringer upp amex igen blir kopplad till ekonomi sitter i kö, medans jag är kvar i kassan, kopplad igen till någon ansvarig, telefon kö igen! Kommer fram till en artig kille som följer de rutiner dom har, jag köper detta! Men han kunde inte svara varför det blev så här, jag ställer frågan ska jag avsluta köpet och bara betala det direkt med mitt vanliga kort eller kan dom göra något för detta är absurt.
Får bara svar att han inte kan göra något innan han verifierat att det är mig han pratar med (vilket jag svarat på flera gånger under samtalet med kundtjänst) och kan han inte verifiera mig så behövde han göra det via brev!
Nu tänkte jag skämtar du med mig, via brev!
Frågar en sista gång ska jag avsluta köpet eller kan du göra något och får svaret att han inte kan göra något. Avlutar samtalet nu kände jag mig som Ferdinand när han sätter sig på ett bi, avlutar köpet får dra igenom lasset med varor igen betalar som vanligt.
Ringer Amex utanför säger upp mitt kort på stående fot, tänker bara dom kan dra åt *** Blir uppring av den senaste medarbetaren som försöker förklara, vi pratar en stund, Amex har hela tiden varit artiga och professionella men det hjälper inte i den situation som jag hamnat i. Jag berättar att jag sagt upp kortet och det får vara nu, vi pratar en stund till och sluta med att jag ska prata med kundtjänst igen och se vad dom kan göra för mig pga denna situation.
Pratar med en en kille som är väldigt hjälpsam ringer och stämmer med olika avdelningar vad dom kan göra, inte kan göra och hur det kan blivit så här. Efter vårt 40 minuter långa samtal så skall dom återkomma och se vad dom kan göra samt att någon ansvarig skall kontakta mig om detta. Det enda jag fått till svar än så länge är att det blivit något spärr på kortet men ingen vet varför.
Ska bli intressant att se vad man får för svar men tillbaka till frågan, någon som varit med om något liknande?
Ni får ursäkta om det blir ett långt inlägg men ville verkligen få lite respons om det brukar vara så här av er mer erfarna om min första erfarenhet som Amex kund och ville se om någon har haft liknande erfarenheter.
Måste börja med att jag har en stabil ekonomi som jag är nöjd med, driver flera företag, har inga avbetalningar eller krediter sen innan.
Jag fick mitt Amex elit kort i förra veckan, har hört att det kan finnas svårigheter att använda kortet på en daglig basis men tänkte jag gör ett försök. Tog med frugan åkte iväg på spa i helgen, inga problem att tanka eller betala med kortet på spa.
Håller på att renovera lite hemma och behövde köpa lite golv på bauhaus och tänkte att det var ett utmärkt tillfälle att få lite extra bonuspoäng. Ringer Amex pratar med både kundtjänst och ekonomiavdelningen för att stämma av att allt är grönt för att handla med kortet eftersom jag är en ny kund och inte har byggt upp en historik. Stämmer av vad min ungefärliga gräns ligger på, brytpunkter, hur det fungerar allmänt med betalningar och om man behöver göra inför ett större köp. Ville stämma av allt innan så man inte står där i kassan och får skämmas. Väldigt trevligt mottagande av kundservicen blir positivt överraskad, bara att köra tänkte jag.
Åker ut plockar på mig det jag behöver, kommer fram till kassan och då börjar det! Köp nekat, va fan tänker jag, provar igen, köp nekat!
Börjar bubbla inom mig av ilska, kön växer och växer. Ringer upp Amex frågar rakt men vänlig ton vad är det som händer. Tusen och en säkerhetsfrågor, bra att dom har koll för övrigt, blir kopplad till ekonomi pratar med en trevlig tjej samtidigt som jag får ett sms från amex att dom misstänker bedräglig aktivitet. Personen stämmer av och säger att det blivit någon spärr dom vet inte varför och att det ska vara löst och att det bara är att köra. Provar igen köp nekat, vad i helv** tänker jag, provar igen, köp nekat! Nu håller det på att rinna över för mig!
Ringer upp amex igen blir kopplad till ekonomi sitter i kö, medans jag är kvar i kassan, kopplad igen till någon ansvarig, telefon kö igen! Kommer fram till en artig kille som följer de rutiner dom har, jag köper detta! Men han kunde inte svara varför det blev så här, jag ställer frågan ska jag avsluta köpet och bara betala det direkt med mitt vanliga kort eller kan dom göra något för detta är absurt.
Får bara svar att han inte kan göra något innan han verifierat att det är mig han pratar med (vilket jag svarat på flera gånger under samtalet med kundtjänst) och kan han inte verifiera mig så behövde han göra det via brev!
Nu tänkte jag skämtar du med mig, via brev!
Frågar en sista gång ska jag avsluta köpet eller kan du göra något och får svaret att han inte kan göra något. Avlutar samtalet nu kände jag mig som Ferdinand när han sätter sig på ett bi, avlutar köpet får dra igenom lasset med varor igen betalar som vanligt.
Ringer Amex utanför säger upp mitt kort på stående fot, tänker bara dom kan dra åt *** Blir uppring av den senaste medarbetaren som försöker förklara, vi pratar en stund, Amex har hela tiden varit artiga och professionella men det hjälper inte i den situation som jag hamnat i. Jag berättar att jag sagt upp kortet och det får vara nu, vi pratar en stund till och sluta med att jag ska prata med kundtjänst igen och se vad dom kan göra för mig pga denna situation.
Pratar med en en kille som är väldigt hjälpsam ringer och stämmer med olika avdelningar vad dom kan göra, inte kan göra och hur det kan blivit så här. Efter vårt 40 minuter långa samtal så skall dom återkomma och se vad dom kan göra samt att någon ansvarig skall kontakta mig om detta. Det enda jag fått till svar än så länge är att det blivit något spärr på kortet men ingen vet varför.
Ska bli intressant att se vad man får för svar men tillbaka till frågan, någon som varit med om något liknande?