Senaste nytt

Min första reserapport. New York, Peru och Brasilien.

Impendill

Medlem
Jag kan inte lova någonting! Däremot kan jag bjuda på gratis champagne för den som vill ha ;)

*villkor* gäller enbart på Nautilus Resort Cook-öarna 6/1-16 med reservation för ändringar :)
 

Impendill

Medlem
Sista delen i min reserapport följer här:

Efter att vi hade fått se Rio de Janeiros stora utbud närmade vår 25-dagars semester sitt slut.
Vad som återstod var egentligen bara resan tillbaka till New York och 2 dagar där. Men eftersom att jag redan skrivit om New York och då jag inte är något fan av staden så väljer jag att utelämna det.

Innan jag lämnar Rio vill jag bara återigen nämna vilket fantastiskt bra hotell vi bodde på! Sista kvällen fick vi fruktkorg och den här på rummet:

Choklad, i en låda av choklad:)
IMG_6646.JPG


Soluppgång över Copacabana
IMG_6649.JPG


Resan tillbaka skulle gå via Sao Paulo. Vi gav oss i väg med taxi tidigt på morgonen till Galeão International Airport.
Väl där kunde vi checka in i business-class disken då Avianca Brazil som skulle ta oss till Sao Paulo nyss gått med i *A, vilket gjorde mitt guldkort väldigt användbart:)

Vi ankom till Sao Paulo 7 timmar innan nästa avgång och då vi var tvungna att checka in väskor på nytt blev det vad vi trodde, lång väntan.
Som tur var öppnade incheckningen till United 5 timmar innan avgång vilket var uppskattat.

Vi checkade in, svarade på alla säkerhetsfrågor och tog oss till loungen.

IMG_6650.JPG


IMG_6652.JPG


Loungen var ganska stor och luftig, men med mycket folk. En avdelning var stängd för renovering.
Mat och dryck-utbudet var bra.

Efter att vi var nöjda och boarding annonserades begav vi oss till gate. Det skulle bli första gången för oss i en B767-400ER och återigen var vi förväntansfulla.


Bekväma säten på rad 4. Eftersom att stolarna var vinklade ut mot sidan av planet fick man en lite mer privat känsla vilket vi uppskattade.

GRU - EWR, UA , C

IMG_6657.JPG
IMG_6658.JPG
IMG_6659.JPG
IMG_6660.JPG


Gott om plats att sträcka ut sig på. En riktigt bra stol med bra utrymme! Fönsterplatsen var avskild.
IMG_6661.JPG
IMG_6663.JPG



IMG_6664.JPG


Vår vän på mittenraden:
IMG_6666.JPG
IMG_6667.JPG
IMG_6669.JPG


Förrätten helt ok
IMG_6670.JPG


Huvudrätten däremot var katastrof
IMG_6671.JPG
IMG_6672.JPG


Glassen var som förra gången alldeles utsökt. Denna gång med extra mycket topping:)
IMG_6673.JPG


En skogsbrand (?) över Brasilien.
IMG_6674.JPG


Flygningen tog ca 9 timmar och avgång var kl 21. Därför blev det mycket sömn ombord. En trevlig flygning med bra personal. Dock var maten (huvudrätten) ingen höjdare. Det är inte många bolag som vi testat som klarar av att leverera riktigt bra vegetarisk mat bortsett från Malaysia Airlines. Så det ska bli extra kul att se hur first class på Thai kommer att vara. Åter till det senare:)

Framme på Newark landade vi 05:45 i ett ganska så kraftigt åskoväder. Vi fick cirkla en del och flög på väldigt låg höjd ganska länge. (1000 m).
När vi väl landade var det helt odramatiskt.

Vi hämtade väskor och tog tåget in till New York. Här stannade vi i 2 dagar innan hemresa till Sverige.
Flyget skulle avgå från Newark till Brussel. Vår vän skulle resa från JFK via Zurich så därför sa vi hej då redan kvällen innan.

Vårt flyg avgick 18:30 så därför begav vi oss till EWR redan runt 12:00 eftersom att vi checkade ut då.
Vi checkade in väskorna i en tom priority-länga med diskar. Säkerhetskontrollen tog ett tag och väl inne besökte vi en av club-loungerna.
Inget att imponera med, allt annat än viss öl och vin kostade.

Vi funderade på att ta terminaltåget till en annan terminal för att få prova någon *A lounge men gjorde aldrig det.
Prioboarding funkade bra och vi skulle åka i en B777-200. Med de "trånga sätena". Ni som åkt United vet ju att man klämmer in 8 säten i bred i business-class.

Jag håller med om att stolarna inte är så breda men däremot är de jäkligt sköna och mjuka.

IMG_6687.JPG
IMG_6688.JPG
IMG_6689.JPG
IMG_6690.JPG
IMG_6691.JPG
IMG_6692.JPG


Vi avgick i tid och landade lite före tidtabell i Brussel.
Vi hade några timmar på oss och besökte därför loungen vilket var resans bästa lounge:)


Bar med självservering
IMG_6694.JPG


Mycket trevlig personal i loungen och mycket fräsch!
Verkar som att den är nyrenoverad.

Några bilder från sista flighten:


Slussen in till Gent (här har jag gått några gånger med min gamla arbetsplats RORO-fartyget Tor Flandria)
IMG_6693.JPG


Ensamma i business-class. Bra utrymme.
IMG_6695.JPG



Veggomat?
IMG_6696.JPG


Min arbetsplats:
IMG_6697.JPG
IMG_6698.JPG


Min far med fru välkomnar oss hem på ett numera traditionellt sätt:
Denna gång med skumpa och förlovningspresenter :)
IMG_6704.jpg



IMG_6705.jpg



Mamma hos också tänkt på oss :) Underbart!
IMG_6706.JPG
IMG_6707.JPG



Det var min första reserapport! Hoppas ni haft en trevlig läsning!
Lovar att det kommer att komma fler framöver.

Vi har haft en underbar resa gjord med mycket hjälp från er här inne. Nyförlovade och jätte nöjda!

Tack ska ni ha.
 
Sista delen i min reserapport följer här:

Efter att vi hade fått se Rio de Janeiros stora utbud närmade vår 25-dagars semester sitt slut.
Vad som återstod var egentligen bara resan tillbaka till New York och 2 dagar där. Men eftersom att jag redan skrivit om New York och då jag inte är något fan av staden så väljer jag att utelämna det.

Innan jag lämnar Rio vill jag bara återigen nämna vilket fantastiskt bra hotell vi bodde på! Sista kvällen fick vi fruktkorg och den här på rummet:

Choklad, i en låda av choklad:)
Visa bifogad bild 41621

Soluppgång över Copacabana
Visa bifogad bild 41622

Resan tillbaka skulle gå via Sao Paulo. Vi gav oss i väg med taxi tidigt på morgonen till Galeão International Airport.
Väl där kunde vi checka in i business-class disken då Avianca Brazil som skulle ta oss till Sao Paulo nyss gått med i *A, vilket gjorde mitt guldkort väldigt användbart:)

Vi ankom till Sao Paulo 7 timmar innan nästa avgång och då vi var tvungna att checka in väskor på nytt blev det vad vi trodde, lång väntan.
Som tur var öppnade incheckningen till United 5 timmar innan avgång vilket var uppskattat.

Vi checkade in, svarade på alla säkerhetsfrågor och tog oss till loungen.

Visa bifogad bild 41623

Visa bifogad bild 41624

Loungen var ganska stor och luftig, men med mycket folk. En avdelning var stängd för renovering.
Mat och dryck-utbudet var bra.

Efter att vi var nöjda och boarding annonserades begav vi oss till gate. Det skulle bli första gången för oss i en B767-400ER och återigen var vi förväntansfulla.


Bekväma säten på rad 4. Eftersom att stolarna var vinklade ut mot sidan av planet fick man en lite mer privat känsla vilket vi uppskattade.

GRU - EWR, UA , C

Visa bifogad bild 41625 Visa bifogad bild 41626 Visa bifogad bild 41627 Visa bifogad bild 41628

Gott om plats att sträcka ut sig på. En riktigt bra stol med bra utrymme! Fönsterplatsen var avskild.
Visa bifogad bild 41629 Visa bifogad bild 41630


Visa bifogad bild 41631

Vår vän på mittenraden:
Visa bifogad bild 41633 Visa bifogad bild 41634 Visa bifogad bild 41635

Förrätten helt ok
Visa bifogad bild 41636

Huvudrätten däremot var katastrof
Visa bifogad bild 41637 Visa bifogad bild 41638

Glassen var som förra gången alldeles utsökt. Denna gång med extra mycket topping:)
Visa bifogad bild 41639

En skogsbrand (?) över Brasilien.
Visa bifogad bild 41640

Flygningen tog ca 9 timmar och avgång var kl 21. Därför blev det mycket sömn ombord. En trevlig flygning med bra personal. Dock var maten (huvudrätten) ingen höjdare. Det är inte många bolag som vi testat som klarar av att leverera riktigt bra vegetarisk mat bortsett från Malaysia Airlines. Så det ska bli extra kul att se hur first class på Thai kommer att vara. Åter till det senare:)

Framme på Newark landade vi 05:45 i ett ganska så kraftigt åskoväder. Vi fick cirkla en del och flög på väldigt låg höjd ganska länge. (1000 m).
När vi väl landade var det helt odramatiskt.

Vi hämtade väskor och tog tåget in till New York. Här stannade vi i 2 dagar innan hemresa till Sverige.
Flyget skulle avgå från Newark till Brussel. Vår vän skulle resa från JFK via Zurich så därför sa vi hej då redan kvällen innan.

Vårt flyg avgick 18:30 så därför begav vi oss till EWR redan runt 12:00 eftersom att vi checkade ut då.
Vi checkade in väskorna i en tom priority-länga med diskar. Säkerhetskontrollen tog ett tag och väl inne besökte vi en av club-loungerna.
Inget att imponera med, allt annat än viss öl och vin kostade.

Vi funderade på att ta terminaltåget till en annan terminal för att få prova någon *A lounge men gjorde aldrig det.
Prioboarding funkade bra och vi skulle åka i en B777-200. Med de "trånga sätena". Ni som åkt United vet ju att man klämmer in 8 säten i bred i business-class.

Jag håller med om att stolarna inte är så breda men däremot är de jäkligt sköna och mjuka.

Visa bifogad bild 41641 Visa bifogad bild 41642 Visa bifogad bild 41643 Visa bifogad bild 41644 Visa bifogad bild 41645 Visa bifogad bild 41646

Vi avgick i tid och landade lite före tidtabell i Brussel.
Vi hade några timmar på oss och besökte därför loungen vilket var resans bästa lounge:)


Bar med självservering
Visa bifogad bild 41647

Mycket trevlig personal i loungen och mycket fräsch!
Verkar som att den är nyrenoverad.

Några bilder från sista flighten:


Slussen in till Gent (här har jag gått några gånger med min gamla arbetsplats RORO-fartyget Tor Flandria)
Visa bifogad bild 41648

Ensamma i business-class. Bra utrymme.
Visa bifogad bild 41649


Veggomat?
Visa bifogad bild 41650

Min arbetsplats:
Visa bifogad bild 41651 Visa bifogad bild 41652

Min far med fru välkomnar oss hem på ett numera traditionellt sätt:
Denna gång med skumpa och förlovningspresenter :)
Visa bifogad bild 41659


Visa bifogad bild 41660


Mamma hos också tänkt på oss :) Underbart!
Visa bifogad bild 41661 Visa bifogad bild 41662


Det var min första reserapport! Hoppas ni haft en trevlig läsning!
Lovar att det kommer att komma fler framöver.

Vi har haft en underbar resa gjord med mycket hjälp från er här inne. Nyförlovade och jätte nöjda!

Tack ska ni ha.
Va det "The Loft-loungen" i Byssel?
 
Toppen