Senaste nytt

Min första reserapport – genom fem länder i Mellanöstern

En trevlig reserapport och en som får mig att vilja läsa mer. Om regionen, politiken och personerna på dina bilder. Jobbar du med bilder eller vad förde dig till dessa platser?
 

Troy1

Medlem
En trevlig reserapport och en som får mig att vilja läsa mer. Om regionen, politiken och personerna på dina bilder. Jobbar du med bilder eller vad förde dig till dessa platser?

Jo exakt jag jobbar med bild. Finns hur mycket som helst att skriva egentligen. Min tanke var att göra en liten enkel text, utan allt för mycket fakta.

Dem mest intressanta personen i rapporten är Brigadgeneral Dedawan khorsheed – bild nummer sex – han är den chef över Khazar zone, vilken är den militära zonen mellan Mosul och Erbil. Det var tack vare honom jag lyckades ta mig fram till den yttersta fronten där de andra militära bilderna är tagna.

bnr: Det tycker jag absolut, det är ett helt fantastiskt land.

Gweilo_2: Själv talar jag varken någon nämnvärd arabiska, persiska, turkiska eller ryska. Men engelska fungerar för det mesta riktigt bra, annars finns det bra språk-appar.
 

maba

Medlem
Riktigt trevligt reportage, skulle uppskatta om det kommer en fortsättning :)
Bild 2, kan du förklara den lite samt vad är det vi ser på den magnifika bilden på Azerbadjian?
 

Troy1

Medlem
Riktigt trevligt reportage, skulle uppskatta om det kommer en fortsättning :)
Bild 2, kan du förklara den lite samt vad är det vi ser på den magnifika bilden på Azerbadjian?

Bild 2. Det är en vapen affär i en källare i Erbil. Trycket på vapen är väldigt sort just nu. Både för privata ändamål, personligt skydd, och till de som vill gå med i Peshmerga styrkorna. De har haft en stor brist på vapen, så de kräver att man har ett eget vapen när man vill ansluta sig. Så den marknaden har flytit på väldigt bra.

Bilden från Azerbaijan jag inte skrev någonting om är Heydar Aliyev Center i Baku, en fantastisk byggnad av den Irak-Brittiske arkitekten Zaha Hadid.
 
Toppen