Min första "Go around"

Diskussion i 'Övrigt' startad av Robin Nilsson, 12 Januari 2015.

1. Robin Nilsson

Robin Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög SK163 idag mellan ARN - GOT, det var relativt dåligt sikt så det var lite läskigt när vi kom ner med hjulen ute utan att ha koll på vilken höjd vi var på när piloten ändrade sig och drog på igen.
    Satt och kollade på filmen flight igår så det var lite läskigt när det var första gången jag vart med om de. Kollade flight radar när jag kom hem och vi var på 600m höjd så antar inte det var några som helst konstigheter för piloten?

Tycker jag flygit relativt mycket men inte vart med om detta tidigare, är det vanligt?

2. SFC

SFC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte särskilt vanligt, men inte heller extremt ovanligt.

För ett par år sen flög jag CPH-OSL med SAS (i en MD-80), mycket trevlig flygning med bra service och roligt resesällskap.
    På den flygningen blev det go around på OSL av någon oklar anledning, trots bra sikt, kan ha berott på att kabinen inte var förberedd för landning...

:)

rob74, GOTATH, Bern och 3 andra gillar detta.
  3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig råkat ut för det vad jag vet, trots att jag rest i snart 20år. :)

4. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2 go arounds på samma flight är allt jag upplevt. ARN-AGH med SAS i B737-800 när stormen Gudrun härjade i skåne för många år sen (2005?). Efter andra landningsförsöket flög vi till Landvetter där det blev en lika vild inflygning men vi lyckades komma ner. Buss sedan till Ängelholm och ankom 6 timmar sent men vi kom fram.

5. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är sådant som händer. Kan bero på olika saker. T ex att man kommer för tätt inpå föregående plan.

6. NotRyan

NotRyan Medlem

Men den flighten var ju "misslyckad" hela den: Först satsade kaptenen allt för att få upp kärran på höjd men misslyckades kapitalt med det och fick aldrig upp maskinen på höjd, sedan flög han vilse över Danmark så flighten blev tokförsenad, till sist så misslyckades han med det första landningsförsöket på Gardermoen.... :D

bossefin, rob74, xmit och 15 andra gillar detta.
  7. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tur att ni inte har flugit med Wideröe Dash8 i hyfsade vinterstormar... Tror jag har gjort 10-12 go around i Bodö, Mosjön, Harstad m,m :)

Brandten, Erik TL och simon_says91 gillar detta.
  8. Har varit med om go-around pa MMX i SAS DC9 i slutet av 80-talet, slutade med att vi landade i HAM. Maste ha varit gott om bransle i planet.

Sen dubbla go-arounds i CRK efter att ha blivit diverted fran MNL (landningsbanan stod under vatten) precis nar tyfonen Ketsana drog in over Luzon. Da javlar var det skakigt.

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Dessutom glömde han stänga dörren till cockpit!

rob74, Holloman, marbe166 och 2 andra gillar detta.
  10. Jag hade senast nu en "go-around" med American Airlines Eagle/Envoy på Reagan-National i DC i mellandagarna. Jag uppfattade att det var rörelser på landningsbanan som gjorde det. Har haft ett antal tidigare, som oftast med SAS :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!