Senaste nytt

Min första First - Etihad A380 Apartment

Kevinator

Medlem
Tack för en välskriven och inspirerande reserapport @Kevinator! Då jag har samma upplägg bokat i juni så undrar jag om ni hade eran stopover på utresan eller hemresan?
Då har ni något supertrevligt att se fram emot! ;)
Vi hade stopover på utresan. Mellanstoppet gjorde att övergången till asiatisk tid inte blev lika jobbig. Jag brukar klara av tidsskillnaderna bättre på hemresan när man flyger hem från Asien. Kolla dock på temperaturen i Abu Dhabi, det lär vara riktigt varmt i juni.
 

Kevinator

Medlem
Kunde inte låta bli, kollade igenom repotaget igen. Såg nu att dom inte hade kaviar på menyn?
Ja det stämmer. Det var några pax i First Apartment som frågade efter kaviar. Besättningen hade inget bra svar på varför det inte serverades kaviar, och de kände inte till heller några planer på att det var på väg att introduceras. Besättningen var dock medvetna om att kaviar är ett stående inslag hos konkurrenternas First-produkt, men Etihad verkar vilja gå sin egen väg med riktigt bra arabisk mezze och biryani-rätter.
 

Canadien

Medlem
Hittade detta ang halal för Caviar. Kan ju tänkas att de vill hålla menyn så halal som möjligt så därför undviks Caviar.

Sturgeons are not included in the list of Sayyid Sistani -ha- about authorized fish:

http://www.najaf.org/learn/a_10.php?l=ARA scroll down the page to see the list

Thus "official" caviar (made out of sturgeon fish) is thus Haram.

Take care.
 

Kevinator

Medlem
Hittade detta ang halal för Caviar. Kan ju tänkas att de vill hålla menyn så halal som möjligt så därför undviks Caviar.

Sturgeons are not included in the list of Sayyid Sistani -ha- about authorized fish:

http://www.najaf.org/learn/a_10.php?l=ARA scroll down the page to see the list

Thus "official" caviar (made out of sturgeon fish) is thus Haram.

Take care.
Mycket bra inlägg! Det stod med finstilt på varje sida i menyn att all mat har preppats enligt halalprinciperna, så detta kan mycket väl vara anledningen.
 

wifferdille

Medlem
Då har ni något supertrevligt att se fram emot! ;)
Vi hade stopover på utresan. Mellanstoppet gjorde att övergången till asiatisk tid inte blev lika jobbig. Jag brukar klara av tidsskillnaderna bättre på hemresan när man flyger hem från Asien. Kolla dock på temperaturen i Abu Dhabi, det lär vara riktigt varmt i juni.

Tack så mycket för ditt svar! Det lär vara väldigt varmt i juni och dessutom så pekar allt på att det är ramadan under perioden jag planerar att stanna över.
 
Toppen