Senaste nytt

Min första BA First

Direktorn

Medlem
Själv drack jag bara LPGS, fina viner och Johnny Blue när jag flög BA First. Skulle bli sur om jag får sämre champis nästa gång. Låter konstigt att det inte fanns då LPGS vad jag kunnat läsa mig till alltid finns i First.
 

agehall

Medlem
Själv drack jag bara LPGS, fina viner och Johnny Blue när jag flög BA First. Skulle bli sur om jag får sämre champis nästa gång. Låter konstigt att det inte fanns då LPGS vad jag kunnat läsa mig till alltid finns i First.
Det fanns, men först när jag klagade. Det försökte dock först säga att det var LPGS jag fått men ändrade sig när jag skickade ut ett fullt glas och bad om en Coca Cola istället.
 

nota bene

Medlem
Jag har jättesvårt att hitta billiga CW till Asien när jag ska åka. Är det specifika destinationer dessa finns på oftast?
Ibland dyker det upp några bra priser, men oftast är det bättre att boka WTP och uppgradera med GUF eller Avios om man will flyga CW. Eller boka med GUF och uppgradera med Avios ;)

Ibland har det funnits kampanj från t.ex. Tyskland till HKG för €1500-ish i CW Även ARN-BKK med stopover har varit uppe.
 

RoGi

Ny medlem
Fel av mig, jag kopierade länken från ett gammalt inlägg utan att ta bort den texten.:oops:
Inkommande flyg måste vara i F, går bra att flyga till LGW och fortsätta från LHR också.

Fråga till er som har lite mera erfarenhet, gällande detta. Åker min första flygning i BA First från MIA till LHR för att sen åka vidare till ARN i C. Gör detta att jag har tillgång till First loungerna på LHR?

Ringde Exec.Club och frågade, men hon som svarade visste inte. "Tror inte att du får tillgång till CCR, men du kan alltid pröva".
 
Fråga till er som har lite mera erfarenhet, gällande detta. Åker min första flygning i BA First från MIA till LHR för att sen åka vidare till ARN i C. Gör detta att jag har tillgång till First loungerna på LHR?

Ringde Exec.Club och frågade, men hon som svarade visste inte. "Tror inte att du får tillgång till CCR, men du kan alltid pröva".
Ja du kommer in på Concorde Room (och First såklart) när du anländer med en BA First flight.
Se till att inte slarva bort boarding korten bara.
 

RonnieK

Medlem
Ja det går bra så länge nästa resa sker från T5 samma dag. Glöm inte att spara boardingkortet från din First-flygning bara!
 

Matsson

Medlem
Helt OT men måste ändå nämna att LPGC lastades 1(EN) flaska SIN-LHR förra veckan, fick 12 cl, sedan i affekt dracks det Cornish Ale( ny sort , bättre än fullers) samt glenlivet. Dessutom vann Island över England under flygningen varpå jag, som hållit hög profil ang, denna match var nära att få fallskärm och bli utkastad över Iran.
 
Helt OT men måste ändå nämna att LPGC lastades 1(EN) flaska SIN-LHR förra veckan, fick 12 cl, sedan i affekt dracks det Cornish Ale( ny sort , bättre än fullers) samt glenlivet. Dessutom vann Island över England under flygningen varpå jag, som hållit hög profil ang, denna match var nära att få fallskärm och bli utkastad över Iran.
Ja förra veckan va inget kul för britterna. Tyvärr märktes det på allas humör ombord på de BA-flighter som jag utsatte mig själv för
 

RonnieK

Medlem
Jag åkte nyligen min första (BA) First till Tokyo och hade en mycket positiv upplevelse. Förväntningarna var inte speciellt höga efter allt man läst, men vi hade nog lite tur också. Det var endast 5 pax totalt i kabinen och 3 st CC gjorde att vi fick full uppmärksamhet. "Vi är inte många idag - ät vad ni vill, när ni vill", "Ska vi lämna flaskan på bordet" och så vidare....

IMAG2849.jpg


Hemresan var inte lika bra men ändå ok. 9 pax och 2 st CC spelade antagligen in här då CC några gånger behövde påminnas om vin till maten och liknande.

Gillar ändå hårdvaran och mittensätena är perfekta för ett par. Kommer att bränna av en till 2-4-1 nästa år och det lutar mot Tokyo igen med den nya 787-9.
 
Toppen