Miles&More inför Select Miles

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Dr. Miles, 28 Juli 2014.

1. Jag har fått ett e-mail från Miles&More och de skrev att de har ändrat reglerna kring Miles&More och har också infört Select Miles.

Här är beskrivning av Select Miles, men jag har fortfarande inte någon konkret idé om vad det är.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spontant tycker jag det låter som ett bonusprogram inom M&M.

Återstår väl att se vad det innebär lite mer konkret, men det finns ju en viss risk att de börjar jämställa en M&M SEN som flugit 0 miles med Lufthansa Group med *G...

3. Ninjamasse

Ninjamasse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm lite som Qatars Qcredits eller? Kan användas för uppgraderingar bland annat. Ges ju visserligen som "gåva" efter uppnådd status men bara till de högsta nivåerna vilket ju kräver en del flygande.

"Upon upgrade or retention of tier, Gold and Platinum members will receive 40 and 60 Qcredits respectively. Qcredits will be valid for 12 months after which unused Qcredits will expire." qcredits

Last edited: 28 Juli 2014
  4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer de då ha 3 stycken?
    Vanliga miles
    Select miles
    HON Miles

5. och Status miles (som man kan få även från andra Star Alliance flygbolags flygningar).

1 person likes this.
  6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får mig osökt att tänka på:
    IMAG2559.jpg

Jakob Österberg, Hall och Dr. Miles gillar detta.
  7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick samma mail, men orkade inte gå igenom det som gällde före och efter 1/7. Men tack #Dr. Miles att du sållade fram det väsentliga:) Håller med om det @Agehall säger. Tycker att det är lite märkligt att man kan bli SEN med 0 Lufthansa-group miles, vilket verkar vara enklast.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Införs även bestraffning för de som blir Senator på 2x mistake fare United First BOS-ICN? :p

Känns som att "Air Franz" komplicerar saker mer än nödvändigt. Vad hände egentligen med extraförmånerna som utlovades till STATUS STAR innehavare, eller agerar dessa stjärnor endast i dekorativt syfte?

9. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen som vet....ingen som vet. Kanske gratis vatten på Germanwings...;). Tror man är med i nån utlottning ...det enda konkreta jag fått från miles and more(less)..

10. MarkusC, har du kvar din Senator status?

För din vetskap Jonas C, så har det kommit ett antal erbjudanden till mig som Senator baserat på STATUS STAR. Ett par av dessa har varit bra, men kanske inte något som helt passar mig och min smak och dessa är väldigt Tysklandsfokuserade; mao mer lämplig för medlemmar i Tyskland. Så, som vanligt tar Lufthansagruppen bra hand om ett antal kunder som genererar bra business för dom.

Som vanligt är tycker jag det helt ok att argumentera för/mot program/flygbolag och dyl, men kanske utan sandlådenivån som "Air Franz". För övrigt var Christoph Franz VD för Lufthansagruppen och inte Lufthansa German Airlines. Det skulle innebära att termen "Air Franz" skulle vara applicerbart även för Swiss International Airlines och Austrian Airlines.

Jag har inte tittat på innebörden av dessa nya miles. Men tanken som slår mig är att detta är en form av revenuebaserat miles likvärdig det United Mileage Plus samt Delta Sky Miles nu gör på egna flyg. Dessa två program implementerar detta "enklare" vid att titta på ticket stock nummer:
    UAL UA UNITED AIRLINES 016
    DAL DL DELTA AIR LINES 006

En möjlig förklaring till att det inte går att göra någon annan då det finns ett antal flygbolag som har Miles & More som "eget" program. Det vill säga att man vill kunna räkna aktivitet som knyts till kärnbolagen som Swiss, Austrian, LOT, Lufthansa, Croatia etc.

Att vi är på vägen mot en värld där de respektive programmen viktar resande mot hemmabolaget mer är en naturlig konsekvens i en mer och mer konkurrensutsatt marknad. Det är helt enkelt olika sätt att implementera det på.

Ninjamasse, Knucket, Christian R och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!