Senaste nytt

Miles & More Hotels

CJR

Medlem
Någon mer än jag som väntar på att det skall gå att boka hotell via Miles & More? Sidan har ju varit nere pga "technical change" sedan ca två månader. Att boka hotell här har känts generöst jämfört med SAS Eurobonus tex med tanke på intjäning av poäng. Hoppas det kommer tillbaka!
 

CJR

Medlem
Du kan inte tjäna EB-poäng utan endast M&M-poäng. Intjäningen är vanligtvis betydligt högre på Lufthansa M&M jämfört med SAS Hotels.com när jag jämfört. SAS Hotels.com ger 1 poäng per 5 SEK spend, men Lufthansa har inte samma system vad jag kan se utan mer oregelbunden intjäning beroende på hotell. Exempelvis kollar jag nu fyra nätter på Conrad Centennial i Singapore. SAS kostar 830 EUR och ger då ca 1710 EB-poäng (830*10,3 /5). Lufthansa kostar visserligen 884 EUR, men ger 7300 poäng i vanliga fall och med nuvarande kampanj 14600 poäng! Jag brukar i vanliga fall inte jämföra med SAS Hotels.com utan med Trivago utan intjäning för att se hur mycket extra (om något) jag får betala för de poäng jag tjänar. Gillar starkt intjäning via Lufthansas hotell-bokning! För att spendera poängen har jag alltid siktet inställt på deras Mileage Bargains där tex Sverige-USA ToR i Business kostar 55000 poäng + skatter och avgifter. Bra pris, men begränsat med destinationer och datum som uppdateras varje månad på Lufthansa.
 

Senator

Moderator
Jag har en flex rate på Malmaison i Oxford till helgen, bokat direkt på deras hemsida. Samma rum, £15 mer per natt (nu) ger 10.800 miles. Macdonald Randolph Hotel, en annan favorit i Oxford kostar samma som hotellet skulle ha vid direktkontakt och ger 15.100 miles.

Sen skall jag till Zurich i september, och tänker inte stanna på Hilton vid flygplatsen (även om detta är en bra deal). Funderar på Dolder Grand som är på min bucket list som skulle ge nästan 15.000 miles för två nätter.

Summa summarum: hotell + kreditkort är vägen att gå med Miles & More. Man blir numera straffat för att flyga Lufthansagruppen eller hur @ELOS? ;)
 

Jönsson

Medlem
Jag har en flex rate på Malmaison i Oxford till helgen, bokat direkt på deras hemsida. Samma rum, £15 mer per natt (nu) ger 10.800 miles. Macdonald Randolph Hotel, en annan favorit i Oxford kostar samma som hotellet skulle ha vid direktkontakt och ger 15.100 miles.

Sen skall jag till Zurich i september, och tänker inte stanna på Hilton vid flygplatsen (även om detta är en bra deal). Funderar på Dolder Grand som är på min bucket list som skulle ge nästan 15.000 miles för två nätter.

Summa summarum: hotell + kreditkort är vägen att gå med Miles & More. Man blir numera straffat för att flyga Lufthansagruppen eller hur @ELOS? ;)
Mellan vilka tider befinner du dig i Oxford?
 

Senator

Moderator
Mellan vilka tider befinner du dig i Oxford?

Tanken är fredag eftermiddag till söndag förmiddag. Men min sambo har typ tre olika väderappar på telefonen och hävdar bestämt att vädret i London är bättre så vi stannar kanske kvar på The Trafalgar St James till söndag Inväntar svar från min kompis i trakterna när vi kan ses.
 
Toppen