Senaste nytt

Miles & More - Förändring till spenderingsbaserat 12:e mars 2018

mha321

Medlem
Sedan har ju i princip alla andra som infört revenue baserat passat på att sänka intjäningen överlag eftersom det är svårare att jämföra.

Vi får väl se om det blir samma i Europa som det blivit I USA - flygpoäng ska tjänas med kreditkort, inte med att flyga!
 

Homer

Medlem
Sedan har ju i princip alla andra som infört revenue baserat passat på att sänka intjäningen överlag eftersom det är svårare att jämföra.

Vi får väl se om det blir samma i Europa som det blivit I USA -

flygpoäng ska tjänas med kreditkort, inte med att flyga
!

eller med hyrbil
 

Ano

Medlem
Känns som att det generellt bör bli betydligt krångligare att efterregistrera poäng i de program där detta system införs?
 
Den statusgrundande intjäningen verkar vara samma som tidigare. Men det är poängintjäning som påverkas av detta (dvs spenderbara poäng). Har jag förstått det rätt då?
 

AABack2ARN

Medlem
Den statusgrundande intjäningen verkar vara samma som tidigare. Men det är poängintjäning som påverkas av detta (dvs spenderbara poäng). Har jag förstått det rätt då?

Japp.

Känns som att det generellt bör bli betydligt krångligare att efterregistrera poäng i de program där detta system införs?

Varför det?

Jag tolkar detta som att Code share-biljetter kommer räknas på gamla sättet? Är det så att LH inte får reda på priset som kunden betalt för en Code share, och därför 'tvingas' behålla gamla modellen där?

At this given time the changes only concern the collection of award (redeemable) miles. The actual staus miles will continue to be accumulated based on booking code and distance. At the same time all remaining tickets issued by other airlines will receive both award and status miles based on the booking class and distance.

Det verkar ju styras på vilket flygbolag som ställer ut biljetterna.

For tickets beginning with the numbers 220 (Lufthansa), 724 (SWISS), 257 (Austrian Airlines), 082 (Brussels Airlines) or issued by Eurowings, award miles are calculated under the new system.

De hänvisar ju fortfarande till att det är utförande flygbolag som styr intjäningen. Så i sig tror jag inte det är att de inte kan få reda på priset utan det faktum att Star Alliance valt att dela ut miles baserat på utförande bolag till skillnad från oneworld som utgår från marknadsförande bolag.

Så en Lufthansa codeshare flight utförd av SK på en 220 biljett medför poäng enligt distans och bokningsklass. En av SAS marknadsförd flygning utförd av Lufthansa på SAS-stock (117) kommer också leda till poäng enligt distans och bokningsklass.
 
Toppen