Bättre för affärsresenärer som faktiskt flyger mycket och med kort varsel, dåligt för i princip alla andra kategorier av resenärer.Vad tycker folk, är detta bättre system än nuvarande?
Bättre för affärsresenärer som faktiskt flyger mycket och med kort varsel, dåligt för i princip alla andra kategorier av resenärer.
Sedan har ju i princip alla andra som infört revenue baserat passat på att sänka intjäningen överlag eftersom det är svårare att jämföra.
Vi får väl se om det blir samma i Europa som det blivit I USA -
flygpoäng ska tjänas med kreditkort, inte med att flyga!
Det är ju ett i grunden rättvisare system, men tar samtidigt udden av en del av charmen med att hitta roliga routings för att dra in fler poäng på billiga biljetter.Vad tycker folk, är detta bättre system än nuvarande?
Den statusgrundande intjäningen verkar vara samma som tidigare. Men det är poängintjäning som påverkas av detta (dvs spenderbara poäng). Har jag förstått det rätt då?
Känns som att det generellt bör bli betydligt krångligare att efterregistrera poäng i de program där detta system införs?
Jag tolkar detta som att Code share-biljetter kommer räknas på gamla sättet? Är det så att LH inte får reda på priset som kunden betalt för en Code share, och därför 'tvingas' behålla gamla modellen där?
At this given time the changes only concern the collection of award (redeemable) miles. The actual staus miles will continue to be accumulated based on booking code and distance. At the same time all remaining tickets issued by other airlines will receive both award and status miles based on the booking class and distance.
For tickets beginning with the numbers 220 (Lufthansa), 724 (SWISS), 257 (Austrian Airlines), 082 (Brussels Airlines) or issued by Eurowings, award miles are calculated under the new system.