Miles&More "egen" status match

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av EBGGOT, 26 September 2011.

1. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter och summerar året so far och inser jag har flugit Lufthansa/LX mer än 100.000 miles på 9 månader ... Är det någon chans att m&m status matchar mig till senator fall jag skriver till dem och skickar med konto utdraget från eb som visar mina resor?

Eller är det slöseri av tid?

... "teoretisk sätt" är jag ju senator...

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju alltid prova, men jag skulle tippa att dina chanser att lyckas är små. Men å andra sidan kostar det inget att försöka.

3. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det kan nog bli tufft. Blir ju lite som att "double dippa". Men inget är omöjligt och beroende på hur sugna Lufthansa och M&M är på att få dig som kund så kan du absolut pröva.
    Att du inte prövade deras status match för några månader sedan, det hade ju varit enklare, givet att du passat på att matcha dig mot Flying Blue tidigare! :D

4. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EBBGOT: om du inte kan statusmatcha dig så tycker jag att du sonika skall byta till M&M.
    Vad håller dig kvar i EuroBonus? (Har precis gått över på att köra M&M istället för EuroBonus)

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med övriga; prova! Matchning direkt från ett Star Alliance-program till ett annat är ju tabu, men tror det håller på att luckras upp. Bara en känsla...

6. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är fullt medveten om att SEN hade varit mer givande än EBG, mer poäng när jag flyger Lufthansa/LX samt upgrade vouchers.

Men det finns några fördelar med EBG:
    Fasttrack på ARN, OSL, CPH. (stor fördel)
    Bättre att samla alla poängen på 1 konto stället för 2 ...(har ju AMEX samt SAS corp AMEX som genererar EuroBonus poäng)

Men visst hade M&M gettt mig chansen hade jag nog bytt .... men jag börjar inte om från basic .....

Jag skriver till dem så får vi se vad som händer! Återkopplar när jag fått svar ...

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är ungefär samma saker som håller mig kvar i EuroBonus.

8. och du inte behöver ändra ditt användarnamn på BusinessClass.se ;)

3 personer gillar detta.
  9. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jupp det verkar vara lite oklart hur det funkar, men Lufthansagruppens egna flyg verkar det funka bra med Fassttrack ( Stockholm airport ).

Sitter i samma sits har fyra kort som generar eurobonus.. Men här kan du använda dig av överlappningseffekten :)
    M&M baseras på kalenderår och EuroBonus på inskaffningsmånad. Om din EuroBonus status förnyas i t.ex september har du 9 månader på dig att samla ihop till ett senatorkort.

Saker som fick mig att byta:
    * M&M ger 300% på first, EuroBonus ger samma som C
    * M&M har mycket flexiblare sätt att ta ut poäng

Det hade ju varit enormt trevligt om det funka :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!