Senaste nytt

Mileage Run (MR) för att uppnå Diamond - Nya BC resor?

nota bene

Medlem
Vad tror ni om att åka tillbaka med vändande plan i Berlin (TXL)?
Jag behöver skrapa ihop ett antal miles och att få dessa till så lågt pris som möjligt är givetvis intressant, men tidsaspekten är också viktig för mig. Jag letar därför en så optimal kombination som möjligt av snabb/kort resa, lågt pris och många poäng.

ARN-TXL-ARN, ca 4 timmar totalt, från 1900:-, 5000 EB.
Ganska högt pris per poäng. Inte i närheten av ARN-ATH-ARN exempelvis. Men vad tror ni om själva bytet i Berlin? Jag har bara flugit med Air Berlin dit.

Jag flyger ganska regelbundet till TXL, och det är ju alltid samma terminal för SAS-flyg (sunkiga D som ligger helt detached). Du kan typ ALDRIG ha några problem att hinna med vändande plan om du är incheckad hela vägen utan checkat bagage. D ligger i motsatt riktning till AB:s terminal (som ju också är detached). Gå typ ut ur byggnaden vid BA:s lounge/Starbucks så kommer du till D.
 

tomle

Medlem
€600 i vouchers och saknar 30000 poäng, det blir 3t/r till ATH. Om jag gör det här så kan jag inte berätta för någon, alla kommer att dumförklara mig (förutom här på BC förstås :))

På väg ut till ARN på min första MR, ALC t/r. En till MR bokad i maj och så en tjänsteresa => EBD :)
 
Toppen