Senaste nytt

Mileage Run (MR) för att uppnå Diamond - Nya BC resor?

Nemo

Medlem
Jag behöver 16000 poäng i februari. Tar gärna emot tips på hur jag kan få ihop poängen billigast och snabbast!
Sista veckan i feb får du t.o.r. ARN-BCN alt ARN-CPH-ATH för knappt 3000 SEK i SAS Plus vilket ger 8.000 resp 10.000 poäng om du är EBB. Exempelvis måndag till BCN för 2.964 SEK och tisdag till ATH för 2.902 SEK. Om du är EBS/EBG blir det mer poäng, kan du enbart åka veckoslut blir det andra destinationer. Specificera isåfall vilket.
 

jth

Medlem
Sista veckan i feb får du t.o.r. ARN-BCN alt ARN-CPH-ATH för knappt 3000 SEK i SAS Plus vilket ger 8.000 resp 10.000 poäng om du är EBB. Exempelvis måndag till BCN för 2.964 SEK och tisdag till ATH för 2.902 SEK. Om du är EBS/EBG blir det mer poäng, kan du enbart åka veckoslut blir det andra destinationer. Specificera isåfall vilket.

Bra tips där, och även nu på söndag den 9/2 kan man göra en run ARN-CPH-ATH-CPH-ARN över dagen för 3039 kr.
Det är ju inte det allra lägsta priset (A-klass dit och P-klass hem) men om man måste åka i februari och på helger så hade jag nog tagit det.
 

TheEagle

Medlem
Flyger ARN-CPH-ATH-CPH på fredag. Sedan tar jag CPH-ARN på söndag eftersom biljetterna tillåter stopover. 12500 poäng när man redan är guld. Perfekt när jag behövde ta mig till Skåne.
 

fly4fun

Medlem
Jag behöver som sagt 16.000 poäng i Februari och den enda resan som jag egentligen behöver göra är Stockholm-Gdansk-Stockholm. Då kom jag på den brillianta idéen att flyga via Keflavik (Stockholm-Keflavik-Gdansk-Stockholm). Det borde ge mig mina 16.000 poäng som jag behöver. När jag söker så är många av alternativen som dyker upp mellan Keflavik och Gdansk med Icelandair med SK-flightnummer.

Mina frågor blir då
Får jag SAS Eurobonus poäng med en Icelandair flight med SAS-flightnummer?
Om jag bokar i SAS plus på en Icelandair flight, vilken klass hamnar jag i?
Kan jag på nätt sätt boka 3 resor i en bokning? ARN-KEF, KEF-GDN, GDN-ARN?
 

TheEagle

Medlem
Om du flyger ARN-OSL-KEF-OSL-CPH-GDN-CPH-ARN så får du 13000 poäng. 25% mer med guldkort.
För att få dessa poäng så måste du flyga med SAS metall endast. Inga codeshareflighter med Icelandair!!!

På ITA Matrix får jag fram en kostnad runt 7000 kr.
 

Nemo

Medlem
Du kan boka på wideroe.no "avansert søk" -> "flere dest." -> "kun disse flyselskapene". Går även att ange "pristype" till Business klasse.
 

famhanssons

Medlem
Om du flyger ARN-OSL-KEF-OSL-CPH-GDN-CPH-ARN så får du 13000 poäng. 25% mer med guldkort.
För att få dessa poäng så måste du flyga med SAS metall endast. Inga codeshareflighter med Icelandair!!!

På ITA Matrix får jag fram en kostnad runt 7000 kr.

Men då blir det bättre att åka 2 ggr till Madrid för mindre än 6 000 och få 16000 som EBB (förutsatt att man har tiden)
 

magost

Medlem
För en dryg månad sedan bokade jag två st MR, utifall Diamond scenariot skull inträffa, då jag har intjäningsperiod till 28-feb. ARN-MAD-ARN i Plus ger 8000 för EBB = 10000 för EBG, kostade då 2200:- Lite dyrare nu, tex den 23/3 - 2800:-, men för den som har sista Mars som period och kan åka en vardag är tex 17/3 fortfarande 2235:-.
 
Last edited:
Toppen