Senaste nytt

Mileage run med SWISS, bytestid i Zürich

Malu

Medlem
Du har en utmärkt upplevelse att se fram emot!

Jag körde själv en LX-tur till ZRH med Business Saver över dagen för att säkra min status match. Hade samtidigt valt ARN-ZRH i "myChoice"-kampanjen, vilket gav 3x poängen i C. Totalt blev det därmed 12000 poäng och ett SEN-kort för drygt 4kSEK, utöver själva resan... :)
 

A380*G

Medlem
Absolut, men det här är LHs status match med Flying Blue och de har en challenge med två segment som måste genomföras innan 31/7.

Vad gäller sista flyget så är det rätt lugnt, jag har gott om tid och ämnar ändå övernatta i ZRH, så allt OK på den fronten. ;)

Aha på så vis! Ha så kul i luften (och i Zürich)... :)
 

joemume

Medlem
Precis hemkommen från denna tripp och jag måste säga att jag blev imponerad av Swiss! Grymt bra servicekoncept och deras C-klassprodukt var riktigt bra! Supergod (varm) mat och full 3-rättersmiddag med ostbricka. Trevligt.. :)
En av flygvärdinnorna kom också förbi med en halvflaska champagne vid flygningens slut (på nedresan) och insisterade på att jag skulle ta den med som en present. Tack Swiss! :cool:
Enligt min ödmjuka åsikt så ligger SAS en bit efter Swiss vad gäller den mjuka produkten här - maten var i mycket god klass, servicen på topp och bra utbud av drycker också
Den hårda produkten med Airbus A319/A320 är väl kanske inget att skriva hem om, men de har hyfsat sköna stolar och det verkar som om middle seat blocking tillämpas i C-klass (?).

Swiss A319.jpg

Senatorloungen på ZRH var också mycket trevlig. Mat och dryck i mängder och speciellt trevlig var förstås glassfrysboxen fylld med Mövenpickglass! Tack för tipset om denna! :cool:


Movenpick.jpg

Kan för övrigt rekommendera Radissonhotellet precis i anslutning till ZRH. Grymt fräscha rum och trevligt med deras vintorn och "The Wine Angels" som hängde i linor och hämtade ner vinflaskorna!


vintornet.jpg

En mycket behaglig mileage run som jag verkligen rekommenderar till andra som inte flyger Swiss regelbundet!

Stort tack för alla tips och idéer kring resans utformning, den blev perfekt!
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Jag har gjort den där resan några gånger och har samma uppfattning som du om Swiss. Jag har dock inte varit till Senatorloungen då jag varje gång krediterat till M & M och har istället gått till Businessloungen på våningen ovan. Håller även med om hotellet. Perfekt med ett sånt hotell så nära terminalen.
 

A380*G

Medlem
Jag har gjort den där resan några gånger och har samma uppfattning som du om Swiss. Jag har dock inte varit till Senatorloungen då jag varje gång krediterat till M & M och har istället gått till Businessloungen på våningen ovan. Håller även med om hotellet. Perfekt med ett sånt hotell så nära terminalen.

SEN loungen ligger också på andra våningen, på första våningen finns bara ett fåtal platser. Genom den gemensamma Smokers bar kan man gå mellan C och SEN loungerna.

Vilket program du krediterar till spelar ingen roll. Är du *G kan du kreditera till ett icke-*G konto och använda ett annat *G-kort för inträde till SEN loungen.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Va? Är det samma lounge vi syftar på? ZRH schengen SEN lounge är inte direkt känd för sin mat. Väldigt medioker måste jag msäga. Dryck däremot är bra.

Jag håller med A380*G att det är i alla fall mycket varierande med maten. Det beror lite på när på dagen man är där. Sitter just nu själv på Hilton Zurich och skall med LX1254 i eftermiddag i business.
 

joemume

Medlem
Eftersom jag bara har ett besök här är matintrycket säkert inte statistiskt säkrat, men det fanns kött och potatis, pasta och soppa, rätt ok tycker jag som är van Scandinavianloungerna på ARN och CPH... :)
 

A380*G

Medlem
Eftersom jag bara har ett besök här är matintrycket säkert inte statistiskt säkrat, men det fanns kött och potatis, pasta och soppa, rätt ok tycker jag som är van Scandinavianloungerna på ARN och CPH... :)

Ok det låter ju bra, när jag varit där har de aldrig haft kött... enligt mig är inte en måltid komplett utan lite kött ;)
 

joemume

Medlem
En liten fundering kring Miles and More här... Returflighten ZRH-ARN har krediterats till mitt M&M-konto (igår), men inte flighten dagen innan ARN-ZRH. Skillnaden var att jag hade ett traditionellt boardingkort på sträckan ZRH-ARN, men bara ett utskrivet Internetboardingkort när jag flög ARN-ZRH, som avlästes i streckodsläsaren och sedan returnerades till mig i sin helhet. Är det bara att vänta, eller finns det en risk att ARN-ZRH inte reggats korrekt pga att jag "bara" hade ett utskrivet Internetboardingkort med mig som inte behölls av gatepersonalen? :confused:

Känns ju som en fånig fråga egentligen, men jag är inte van att man skall behöva oroa sig för sånt här, så jag söker lite visdom här istället! :D
 
Toppen