Senaste nytt

Mileage run + kika på stad 24-26 Augusti

henke12

Medlem
Hej BC!

Har säkert spenderat goda 5 timmar på att hitta en vettig MR-resa för mig och en kompis 24-26 aug.


Nu börjar tålamodet tryta så jag sträcker ut en hjälpsökande hand till forumens LH-grupps-proffs :):)


  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Europa (Helst ett nytt land - tex BUD, PRG, OTP men även FCO, PMI funkar)
  3. När vill/behöver du resa ut? Fredag 24 augusti efter 16.35
  4. När vill/behöver du komma hem? Landa Arlanda senast Söndag 26 Augusti 17.00. Gärna ingen fakir på hemresan.
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 4500 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? Intjäning av Eurobonuspoäng, trevliga lounger och goda drycker ombord uppskattas också.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nä,
Letar som sagt efter en weekendresa i Z eller P klass med SK, LX, OS eller LH.
Gärna SK på flygen till/från Arlanda för maximal intjäning.
Skulle vara perfekt att åka 17.00 med SK(eller LH codeshare) på fredagen och inleda med en Hazy IPA!

Kommer gärna fram till resmålet redan på fredagkväll för att undvika flygplatshotell och tidigt flyg lördagmorgon.

Trots att jag hittar vettiga resor till både BUD och PRG i Z-klass vägrar LH.com att prissätta i Z utan väljer D som är mycket dyrare.
Flygningarna har tillgänglighet i Z enligt expertflyer.


Några tankar?
 

Berglund

Medlem
Är Eurobonuspoäng viktigast så borde du ju definitivt försöka få till byte på någon av de egna hubbarna, du borde kunna få till något i stil med Arlanda-Köpenham-destination.
 

henke12

Medlem
Är Eurobonuspoäng viktigast så borde du ju definitivt försöka få till byte på någon av de egna hubbarna, du borde kunna få till något i stil med Arlanda-Köpenham-destination.
Kloka ord! Har dock inte hittat nåt prisvärt med sas!
Åker gärna österut för historia och billigt leverne :)
 

MrDollar

Medlem
Du kan kanske försöka att ringa dem och få biljetter i Z-klass? Kan vara så att dom först vill sälja ut den dyrare i D via webben.
Tror @Senator har lite bättre koll exakt hur man gör.
Trots att jag hittar vettiga resor till både BUD och PRG i Z-klass vägrar Lufthansa.com att prissätta i Z utan väljer D som är mycket dyrare.
Flygningarna har tillgänglighet i Z enligt expertflyer.
 

agehall

Medlem
Trots att jag hittar vettiga resor till både BUD och PRG i Z-klass vägrar Lufthansa.com att prissätta i Z utan väljer D som är mycket dyrare.
Flygningarna har tillgänglighet i Z enligt expertflyer.


Några tankar?

Jag tror du läser ExpertFlyer fel. (Eller iallafall inte tillräckligt noga)

Om man tittar på BUD som destination med SK673+LH1342 så ser det ut som att det finns plats i Z-klass på båda flighterna. Kruxet är bara att LH inte tillåter SK på ARN-FRA så därför är du hänvisad till SK-fares om du vill boka det. Om du skulle boka SK673 som codeshare LH6203 finns det Z-klass på den, men då har du istället ingen Z-klass på LH1342.

Det räcker inte med att kolla tillgänglighet - man måste även kolla vad fare- och routingregler tillåter.
 

Senator

Moderator
"Most bang for the buck" är för mig alltid Lissabon eller Porto. Typ bästa rutt att flyga Lufthansa då det faktisk inte är en "Cateringgate" destination. Det finns annars ett bra Austrian (OS) pris som går att klämma typ ARN-VIE-MUC/FRA/ZRH-LIS.

Dina datum kan bli svårt. Söndagar är kämpigt, särskilt under augusti när det fortfarande är semestertider runt omkring i Europa. Jag har kollat:
ARN-IST
ARN-NCE
ARN-ATH
ARN-MXP/LIN
svårt antigen ut eller hem med Z2 eller P2

Däremot klassikern BCN finns en del att välja. Två personer: 7,488.00 totti? Funkar? ;)
 

henke12

Medlem
Hur mycket poäng behöver du dra in?

Jag är i början av min period så inget mål men en klump!
Mest hade jag en ledig helg som jag ville ägna åt flygplan, flygplatser och nån god dryck till :)

Jag tror du läser ExpertFlyer fel. (Eller iallafall inte tillräckligt noga)

Om man tittar på BUD som destination med SK673+LH1342 så ser det ut som att det finns plats i Z-klass på båda flighterna. Kruxet är bara att LH inte tillåter SK på ARN-FRA så därför är du hänvisad till SK-fares om du vill boka det. Om du skulle boka SK673 som codeshare LH6203 finns det Z-klass på den, men då har du istället ingen Z-klass på LH1342.

Det räcker inte med att kolla tillgänglighet - man måste även kolla vad fare- och routingregler tillåter.

Tack, korrekt. Jag hade inte koll på reglerna riktigt och blev fintad av ITA Matrix

"Most bang for the buck" är för mig alltid Lissabon eller Porto. Typ bästa rutt att flyga Lufthansa då det faktisk inte är en "Cateringgate" destination. Det finns annars ett bra Austrian (OS) pris som går att klämma typ ARN-VIE-MUC/FRA/ZRH-LIS.

Dina datum kan bli svårt. Söndagar är kämpigt, särskilt under augusti när det fortfarande är semestertider runt omkring i Europa. Jag har kollat:
ARN-IST
ARN-NCE
ARN-ATH
ARN-MXP/LIN
svårt antigen ut eller hem med Z2 eller P2

Däremot klassikern BCN finns en del att välja. Två personer: 7,488.00 totti? Funkar? ;)

BCN ska genast kollas in!
 

henke12

Medlem
Hmm,
Blir lite fundersam nu ändå

EF visar tillgänglighet till BUD i Z. Både med Codeshare och rena LH flyg.

Men går inte att boka Z-klass på LH.com
Även testat expedia..

Visar EF fel?!
 

henke12

Medlem
Skärmklipp.PNG
 
Toppen