Senaste nytt

Mileage Run för att bli Emerald hos American Airlines (AAdvantage)

lillemannen

Medlem
Får man alltså spend motsvarande 4x avståndet!? Det är ju imponerande isåfall. Dock förstår jag inte vad detta har med milage runs för att få eurobonuspoäng att göra...
Tror det har skrivet ett fel / istället för * =). Klart enklare att fråga här om m/r då vi var några som utförde detta ett antal gånger innan för att få status och eurobonuspoäng.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror den enda saken som går att besvara från ursprungsfrågan är om det går att flyga tillbaka med vändande flyg. Och där tror jag svaret är ja.

I övrigt behövs nog lite mer detaljer. Såsom när (innan årets slut) och från var. (Stockholm eller Köpenhamn eller Helsingfors antar jag) och hur många EQD du behöver. Jag får anta att du redan har eller är väldigt nära rätt antal EQM (100 000).

Som jag kan se finns det bara ett flyg som avgår från Helsingfors till Malaga och det går 06.00 så du måste du utgå från Helsingfors. I övrigt medför övriga resor till Spanien (Madrid/Barcelona) övernattning i Spanien då planen övernattar där.

Glöm inte att Iberia ger samma EQD-kvot per mile för affärsklass som Finnair.

Däremot kan du genom att köpa D-klass i stället för I-klass på Finnair få både mer poäng och mer EQD (40% snarare än 25% per flugen mile). Då behöver du inte resa lika långt (men ofta ganska dyrt) OM du har tillräckligt med EQM vill säga.
 

lillemannen

Medlem
Jag tror den enda saken som går att besvara från ursprungsfrågan är om det går att flyga tillbaka med vändande flyg. Och där tror jag svaret är ja.

I övrigt behövs nog lite mer detaljer. Såsom när (innan årets slut) och från var. (Stockholm eller Köpenhamn eller Helsingfors antar jag) och hur många EQD du behöver. Jag får anta att du redan har eller är väldigt nära rätt antal EQM (100 000).

Som jag kan se finns det bara ett flyg som avgår från Helsingfors till Malaga och det går 06.00 så du måste du utgå från Helsingfors. I övrigt medför övriga resor till Spanien (Madrid/Barcelona) övernattning i Spanien då planen övernattar där.

Glöm inte att Iberia ger samma EQD-kvot per mile för affärsklass som Finnair.

Däremot kan du genom att köpa D-klass i stället för I-klass på Finnair få både mer poäng och mer EQD (40% snarare än 25% per flugen mile). Då behöver du inte resa lika långt (men ofta ganska dyrt) OM du har tillräckligt med EQM vill säga.
Tack, det var ett bra tips. Jag skall också se på Iberia. Det stämmer att jag har tillräckligt EQM (100.000 miles) men saknar drygt 900 $ för att komma upp i dom 12000 $ EQD (spend). Jag är inte riktigt överens med mig själv om jag vill spendera mer, då jag istället nästa år går över till British Airways då det blir enklare att bli Emerald. Jag har hittat flyg till MAD (Madrid), BCN (Barcelona) eller FCO (Rom) men med en övernattning men hittade just till AGP (Malaga) med vändande flyg. Priserna ligger på drygt 8-8500 SEK från (CPH) Köpenhamn med Finnair eller att utgå från Helsingfors. Det handlar mer om tid och möjlighet att vara borta. Därför faller USA bort vilket hade varit enklast med tex British Airways i PE. Vi får se vad det blir att leta fram i helgen.
 
Toppen