Senaste nytt

Milano - önskar tips kring det mesta

Palazzi

Medlem
Jag ändrade precis min hotellbokning från Radisson Blu till Holiday Inn Garibaldi. Lite närmare stan, och med IDEX1 (2-4-1) blev priset bara 800 spänn för två nätter. Dessutom får jag min saknade lördag och fixar Big Win, så drygt 25 000 33 000 poäng, plus det vanliga för två övernattningar.

Det tycker jag du gjorde alldeles rätt i. Tidsmässigt är det en rejäl vinst...
 

Palazzi

Medlem
Således Win-win (Big-Win!). Bra med bekräftelse, jag var lite osäker på just det hotellet, men Holiday Inn torde ju inte vara helt otolererbart.

Bara hört positivt, om både läget och hotellet. De jag pratat med har lyft fram att det alltid är väldigt rent, och det känns för mig som de absolut viktigaste. Nu bor du ju iprincip på tunnelbanestationen, och det är ju smidigt både för att ta sig runt, och för transport till flygplatsen.


Min gissning, efter att ha bott på några Holiday Inn i Italien, är att frukosten möjligen lämnar mer att önska. Klart bättre än på fristående hotell, men kanske något sämre än på vissa andra hotellkedjor. Ingen katastrof, och vad kan man ha för förväntningar i ett land där man bara dricker kaffe + äter en croissant (?) :)
 
Således Win-win (Big-Win!). Bra med bekräftelse, jag var lite osäker på just det hotellet, men Holiday Inn torde ju inte vara helt otolererbart.

NU har jag haft tiden! Så här är dealen. Just nu är de väldigt kallt (liknat sverige) i Milano. El Brellin är en restaurang som ligger i sydvästra delen av milano typ. Väldigt mysig stämning på restaurangen och väldigt duktig personal som kan sina viner! När de gäller shopping tycker jag ni ska (om ni inte är ute efter alla märkeskläder) åka tunnelbana till stationen Lima. Där har ni ett mindre shoppingdistrikt.

Katedralen vid Duomo är ett självklart besök. Just runt detta område finns ett stort shoppingdistrikt där dom flesta kända märkena finns.

Vill du köpa viner rekommenderar jag att besöka Peck. De är liknad en mindre saluhall som ligger intill Duomo torget (sök på google för exakt plats). Dom har en egen vinkällare med många av dem kända märkena inom vin och champagne.
 

TjudöBoy

Medlem
Suck, varför skall det "arbetssugna tåg facket" strejka just nu... :mad:

STRIKE ON 14-15-16 DECEMBER 2013

From 9 p.m. of Saturday 14th December 2013 till 9 p.m. of Sunday 15th December 2013 a 24-hour strike has been announced by Trade Unions of TRENORD.

Key timeframes will not be guaranteed, as it is a non-working day.



On Monday 16th December 2013 Trade Unions of FERROVIENORD have announced another strike taking place from 9.00 a.m. to 1.00 p.m.


During both the strikes there may be possible alterations on schedules of trains, delays and/or cancellations. Please, pay careful attention to station monitors information and recorded announcements.


Malpensa Express service will be guaranteed by replacement buses. Please find here buses timetable:

- Buses for 14th -15th December

- Buses for 16th December



Further information:

Call the Contact Center, from 7 a.m. to 9 p.m., at 800 500 005 only from Italy,
or +39 02 72494494 [International phone number].

Or ask to our My-Link Point:

- Milano P.ta Garibaldi (Monday-Sunday; from 6:45 a.m. to 8:45 p.m.);
- Milano Cadorna (Monday-Sunday; from 6:45 a.m. to 8:00 p.m.); Saturday from 8:00 a.m. to 8:00 p.m.; Sunday and holidays from 8:30 a.m. to 4:00 p.m.);
- Saronno (Monday-Sunday from 7:00 a.m. to 7:30 p.m.).
 
Jaha.. På söndag blir det en liten tripp till Milano igen. Var tvungen att nyttja ett SAS julkalendererbjudande ju :) Kan lika gärna jobba lite på distans ett par dagar. Blir nog 4:e gången till Milano på några år, tror jag...

Var tyvärr lite sen på att boka biljetter, så La Scala Filharmonikerna var utsålt på de datum jag är där. Kanske blir en liten opera igen annars. Spa och behandlingar på Terme Milano är dock bokat och klart. Noterar att jag aldrig kört lunchen på La Rinascente, men det måste ju provas.
Tänker mig brunch och/eller aperitivo på Hotel Bulgari. Jag är ju svag för att prova barer på lyxhotell :)

Ska väl för en gångs skulle strunta i att dra ner till Seravalle och köpa på mig fler kostymer. Blev ruskigt dyrt i höstas när jag var där sist. Men vi får väl se...
 

OliT

Medlem
Jag kan starkt rekommendera Bergamo också. Vi käkade på Cantierecucina i december och det var en riktigt trevlig upplevelse. Bra käk, trevlig kock och väldigt prisvärt.
 
Körde en vända på QC Terme Milano i dag. Mycket trevligt ställe. 50 minuter helkroppsmassage, och sedan hängde jag kvar där i ytterligare två timmar och körde lite bastu, hamam, ångbastu, jacuzzi, etc. Fanns väldigt mycket att välja på. €90 för det paketet. Värt varenda krona! En bonus var att när jag halade upp mitt Amex Platinum för att betala så fick jag en gift voucher på €40 på deras produkter (en deal som jag inte hade sett något om tidigare - så det var ju en trevlig överaskning från Amex. Så plockade ut ett par trevliga saker för den.

Lunchade sedan på taket till La Rinacente, ganska okej. Inget spektakulärt, och tämligen dyrt (fast det kan bero på mitt val av vin också). Men trevlig utsikt :)
 

FilipJ

Medlem
Väcker liv i denna rätt gamla tråd. Ska på F1 Monza i september och undrar om någon har något nytt färskt tips som hägrar. Tack!
 
Toppen