Senaste nytt

Michelinrestauranger som inte kostar en förmögenhet

chazzie

Medlem
Synd att de inte publicerar för Latinamerika, det finns några restauranger där som borde kvala in och är i sammanhanget relativt billiga.
 

Tur-Ture

Medlem
"Liao Fan Hong Kong Soya Sauce Chicken Rice & Noodle" i Singapore är väl den billigaste restaurangen med stjärna i Michelin guiden (och den enda jag ätit på) En kyckligrätt för 20kr, uppgradering med grönsaker + 20kr. Tyvärr var det inte alls prisvärt, torr och tråkig kyckling. Det var nog den sämsta måltiden jag åt under 5 dagar i Singapore, finns många bättre Hawkers och Food Courts runt om i stan. Kan rekomendera Foodcourten "Food Republic" i Vivo City, ett bra stopp innan man hoppar på tåget till Sentosa Island.
PA260010.JPG PA260012.JPG
 

Jönsson

Medlem
"Liao Fan Hong Kong Soya Sauce Chicken Rice & Noodle" i Singapore är väl den billigaste restaurangen med stjärna i Michelin guiden (och den enda jag ätit på) En kyckligrätt för 20kr, uppgradering med grönsaker + 20kr. Tyvärr var det inte alls prisvärt, torr och tråkig kyckling. Det var nog den sämsta måltiden jag åt under 5 dagar i Singapore, finns många bättre Hawkers och Food Courts runt om i stan. Kan rekomendera Foodcourten "Food Republic" i Vivo City, ett bra stopp innan man hoppar på tåget till Sentosa Island.
Visa bifogad bild 74918 Visa bifogad bild 74919
En stjärna i Michelin? Säker på att det inte var Mickelin, Nichelin eller Mischelin? Det där såg bedrövligt ut. ;)
 
En stjärna i Michelin? Säker på att det inte var Mickelin, Nichelin eller Mischelin? Det där såg bedrövligt ut. ;)
Efter han fick sin stjärna så slutade han servera ur en liten korvmoj och köpte lokal och fullkomligt pressar ut sin mat så snabbt han bara kan. Inte han som gör den längre heller, så han skramlar väl ihop till sin pension året ut till stjärnan ryker igen.
 
Bibendum London.
Gammal anrik restaurang som tappat glansen men som nu gjort comeback
under nytt ledarskap, Claude Bosi, och fått 2 Michelinstjärnor.
Den ligger i vad som en gång var Michelin:s UK kontor, och det är massor av Michelin memorabilia överallt.


Visa bifogad bild 73721 Visa bifogad bild 73722 Visa bifogad bild 73723 Visa bifogad bild 73724 Visa bifogad bild 73725 Visa bifogad bild 73726 Visa bifogad bild 73727 Visa bifogad bild 73728 Visa bifogad bild 73729 Visa bifogad bild 73730
Inspirerad av ditt inlägg var jag där för några veckor sedan och lunchade. Tack för tipset! Det var en riktigt trevlig lunch, i synnerhet sett till hur billigt det var.
 
Toppen