Senaste nytt

Michelinrestauranger som inte kostar en förmögenhet

Homer

Medlem
Bra men inte oförglömlig mat Outlaw’s at The Capital Hotel London det intressanta är dock detta
On Thursdays we invite you to bring your own special bottles to be enjoyed without any corkage.
Det är många som erbjuder detta i London, men utan avgift har jag inte sett någon annanstans.
Lunch 2/3 rätter £22/£27
 

Skyraider

Medlem
Jag skulle gå på Operakällaren. Alltid urgod fransk mat, bra service och inte ett dugg konstlat vilket är rätt befriande. Om ni ska till stan i sommar är det väl som vanligt en stor del av de bästa som håller semesterstängt, trist nog.

Operakällaren är ett säkert kort. Bra vinlista har de också.
 
Testade indiern Trishna (*) i Marylebone, London för några veckor sedan.
Körde avsmakningsmenyn med fem rätter på en lunch. 4 av 5 rätter var riktigt bra.
Bäst var Kolhapuri Jenga (räkor i chili-chutney, se foto) samt ank-kebaben med ananas-chutney.
Tyvärr var Ajwani tikka-laxen en besvikelse.
Andhra lamb masala var riktigt mört och avslutningen med ris-desserten Cardamom Kheer med fikon, russin och pistage höll hög klass.
I övrigt var servicen riktigt bra med stort kunnande och personligt bemötande av den kvinnliga servitrisen. Det ska sägas att vi under 2,5 timme var ensamma i restaurangen uppskattningsvis halva sittningen.
£55 gick femrättersmenyn på.
Rekommenderas!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 228
Last edited:
Appropå besök på restauranger i London kan jag ju kort nämna mitt besök på The Ledbury (**) i höstas också. Om Trishna höll bra nivå på 4 av 5 rätter måste jag säga att The Ledbury höll toppnivå på 5 av 5. Dessutom var servicen fantastisk, men diskret.
Topprätterna på avsmakningsmenyn var skotsk havskräfta med shiitakesvamp samt Herdwick-lamm.
Tartlett med sorbet, björnbär och libbsticka till dessert var också mycket bra.
Möjligt att inte Ledbury hamnar i kategorin "prisvärd", men lunchmenyn kostade inte en förmögenhet i alla fall.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Testade indiern Trishna (*) i Marylebone, London för några veckor sedan.
Körde avsmakningsmenyn med fem rätter på en lunch. 4 av 5 rätter var riktigt bra.
Bäst var Kolhapuri Jenga (räkor i chili-chutney, se foto) samt ank-kebaben med ananas-chutney.
Tyvärr var Ajwani tikka-laxen en besvikelse.
Andhra lamb masala var riktigt mört och avslutningen med ris-desserten Cardamom Kheer med fikon, russin och pistage höll hög klass.
I övrigt var servicen riktigt bra med stort kunnande och personligt bemötande av den kvinnliga servitrisen. Det ska sägas att vi under 2,5 timme var ensamma i restaurangen uppskattningsvis halva sittningen.
£55 gick femrättersmenyn på.
Rekommenderas!
Ja, gillade också Trishna. Lunchmenyn där är nästan gratis...!
 

Homer

Medlem
Testade indiern Trishna (*) i Marylebone, London för några veckor sedan.
Körde avsmakningsmenyn med fem rätter på en lunch. 4 av 5 rätter var riktigt bra.
Bäst var Kolhapuri Jenga (räkor i chili-chutney, se foto) samt ank-kebaben med ananas-chutney.
Tyvärr var Ajwani tikka-laxen en besvikelse.
Andhra lamb masala var riktigt mört och avslutningen med ris-desserten Cardamom Kheer med fikon, russin och pistage höll hög klass.
I övrigt var servicen riktigt bra med stort kunnande och personligt bemötande av den kvinnliga servitrisen. Det ska sägas att vi under 2,5 timme var ensamma i restaurangen uppskattningsvis halva sittningen.
£55 gick femrättersmenyn på.
Rekommenderas!


Jag har också testat Trishnas tasting menu, min upplevelse var den rakt motsatta. ;)

De flesta av rätterna var skrattretande kryddstarka, något det inte stod något om i menyn.
Vi var två personer och ingen av oss är normalt speciellt känsliga för sånt,
i det här fallet krävdes det dock 3 liter vatten var för att släcka elden.
Med stark menar jag då inte bara droppande näsa osv. utan att det svider i baken
när man besöker toaletten 2 dagar efteråt.
Dessutom gjorde vi misstaget att göra tillvalet wine pairing, som naturligtvis var fullständigt bortkastat.

Även om de inte varit kryddstarkt var det ingenting som var varken spännande, kul eller intressant.

Rekommenderas alltså INTE. :)
 

Agö

Medlem
Jag har också testat Trishnas tasting menu, min upplevelse var den rakt motsatta. ;)

De flesta av rätterna var skrattretande kryddstarka, något det inte stod något om i menyn.
Vi var två personer och ingen av oss är normalt speciellt känsliga för sånt,
i det här fallet krävdes det dock 3 liter vatten var för att släcka elden.
Med stark menar jag då inte bara droppande näsa osv. utan att det svider i baken
när man besöker toaletten 2 dagar efteråt.
Dessutom gjorde vi misstaget att göra tillvalet wine pairing, som naturligtvis var fullständigt bortkastat.

Även om de inte varit kryddstarkt var det ingenting som var varken spännande, kul eller intressant.

Rekommenderas alltså INTE. :)
Intressant. Jag tyckte att den lunch jag åt där var väldigt svag.
 

Homer

Medlem
Intressant. Jag tyckte att den lunch jag åt där var väldigt svag.

Det var 1,5-2 år sedan, tror jag.

Påminner om två besök på en Lyxig restaurang i Dehli för många år sedan,
första gången var allting kanonbra och mild/medium andra gången var allting brännande hett,
trots att kocken själv sa medium, och dessutom vi fick magsjuka allihop efter andra besöket..

Finns f.ö. flera Indiska Michelinrestauranger i London, alla är billiga.
 
Toppen