Senaste nytt

Michael Storåkers sågar Arlanda på di.se

Agö

Medlem
Tycker det är lite förvånande, att så många här dissar krönikan, för precis samma saker som han beklagar sig över tycker jag mig ha läst klagomål om här så många gånger tidigare, inklusive massa andra klagomål!!!

Dyrt, idiotisk säkerhetskontroll, ingen manuell service utan automater etc...

Är det som så att vi gärna klagar här, men om någon utomstående hotar vår bild av det härliga med att resa så vänder vi taggarna utåt?!
Precis så. Det finns en tråd på åtta sidor om hur kass Arlanda är. Jag kan inte annat än att hålla med. Framförallt är det en tråkig och inspirerande flygplats. Att det inte finns en enda vettig restaurang airside år 2015, helt sanslöst. Så visionslöst.
 

olo

Medlem
Framförallt förstår jag inte vad det har med Bromma att göra..?

Sen kan jag bara hålla med. För visst Arlanda är inte toppen, men sticker inte ut som exceptionellt dåligt med lite jämförelse internationellt. Det finns saker som jag tycker kunde varit bättre, men en del saker fungerar ganska smidigt. Artikelförfattaren har några få poänger, även om jag tycker att han klankar ner på fel saker som många redan påpekat i tråden. Exempelvis kan ju ingen försvara matutbudet på T5 eller att ha säkerhetskontrollen i spritbutiken.
 

fcx

Medlem
Tycker det är lite förvånande, att så många här dissar krönikan, för precis samma saker som han beklagar sig över tycker jag mig ha läst klagomål om här så många gånger tidigare, inklusive massa andra klagomål!!!

Dyrt, idiotisk säkerhetskontroll, ingen manuell service utan automater etc...

Är det som så att vi gärna klagar här, men om någon utomstående hotar vår bild av det härliga med att resa så vänder vi taggarna utåt?!

Jag håller med om att Arlanda är en tråkig plats, men det är inte det som krönikan handlar om, utan att Arlanda skulle vara mycket sämre än andra flygplatser (vilket det inte är).
 

Agö

Medlem
Jag håller med om att Arlanda är en tråkig plats, men det är inte det som krönikan handlar om, utan att Arlanda skulle vara mycket sämre än andra flygplatser (vilket det inte är).
Var exakt läser du det? Jag ser inte en jämförelse med någon annan flygplats förutom de patetiska hashtags som finns i avslutningen.
 

Palazzi

Medlem
Var exakt läser du det? Jag ser inte en jämförelse med någon annan flygplats förutom de patetiska hashtags som finns i avslutningen.

Tycker det ändå finns en antydan till att den är sämre än andra, även utan hashtag (som ändå är ganska relevant). Om det är flygplatser allmänt han ogillar skulle han kanske skrivit så, för annars är det iaf i min värld just en, om inte omisskännelig, jämförelse med alternativen.

Det är lite som att man skulle utläsa att en restaurangrecensent (det var en målande jämförelse, inte för att du har en sådan länk) skulle avsky sushi när han sågar en ny sushirestaurang i Stockholms innerstad. Mer troligt är istället att han inte var nöjd med den service o/eller mat han fick, baserat på andra matupplevelser....inom just sushiområdet.
 

fcx

Medlem
Var exakt läser du det? Jag ser inte en jämförelse med någon annan flygplats förutom de patetiska hashtags som finns i avslutningen.

Jag tolkar det som en underton i hela krönikan, som kulminerar i hashtagsen på slutet.
 
Enda felet med Arlanda är den fåniga stationsavgiften när man kommer med tågen, men det är politikernas och inte Swedavias fel. Billigare och enklare transfer kan sänka miljöbelastningen med 30% iom att folk inte tar bilen till och från flygplatsen.
 

Pho

Medlem
Jag tolkar det som en underton i hela krönikan, som kulminerar i hashtagsen på slutet.

Jag kan inte säga att jag såg någon sådan allmän jämförelse, utan snarare en iakttagelse kring Arlanda. (Att man ogillar en flygplats och skriver om det behöver ju inte betyda att man anser den vara sämst av alla!)
Möjligen kan man väl se de två hashtaggarna (som förövrig verkade helt malplacerade) som att han tycker bättre om Bromma än Arlanda, men återigen det behöver väl inte betyda att Arlanda är sämre än JFK?!

På samma sätt om jag klagar på SAS, så betyder ju inte det att alla andra flygbolag är bättre.
 

Agö

Medlem
Jag kan inte säga att jag såg någon sådan allmän jämförelse, utan snarare en iakttagelse kring Arlanda. (Att man ogillar en flygplats och skriver om det behöver ju inte betyda att man anser den vara sämst av alla!)
Möjligen kan man väl se de två hashtaggarna (som förövrig verkade helt malplacerade) som att han tycker bättre om Bromma än Arlanda, men återigen det behöver väl inte betyda att Arlanda är sämre än JFK?!

På samma sätt om jag klagar på SAS, så betyder ju inte det att alla andra flygbolag är bättre.
Exakt så.

Och varför jämföra sig med "sämre" flygplatser? Man ska väl alltid sträva efter att vara bäst.
 

Tockstew

Medlem
Generellt sett är så kallade "spyor" som Storåkers i mina ögon ägnar sig åt sällan intressanta. De säger mer om skribenten än om verkligheten. Han har kanske något dolt motiv.....med sina försänkningar i reklambranschen......vad vet jag.
 
Last edited:
Toppen