Senaste nytt

Miami Airport - Hur lång tid behöver jag ?

JimmyH

Medlem
Imorgon är det tyvärr dax att åka hem med SAS (15:50) via Oslo till Stockholm. Då
Vi har 4 timmar i bil för att ta oss till MIA är jag tacksam om någon vet hur lång tid man ska räkna med att man behöver vara där i förväg ? Har en hyrbil från Avis som ska lämnas tillbaka och jag är EBG men övriga 3 har ingen status.

Nån lounge värd att besöka ?

Mvh
Jimmy
 
Imorgon är det tyvärr dax att åka hem med SAS (15:50) via Oslo till Stockholm. Då
Vi har 4 timmar i bil för att ta oss till MIA är jag tacksam om någon vet hur lång tid man ska räkna med att man behöver vara där i förväg ? Har en hyrbil från Avis som ska lämnas tillbaka och jag är EBG men övriga 3 har ingen status.

Nån lounge värd att besöka ?

Mvh
Jimmy
Ingen lounge värd att besöka. 1,5-2 timmar innan borde funka om ni ska ha lite marginal med trafik och återlämnande av bilen osv.
 

agehall

Medlem
Det är väldigt svårt att säga, men jag skulle nog ge mig själv minst 2h på flygplatsen. Man vet aldrig hur lång tid TSA tar på sig (stod själv i en kö som bokstavligt talat inte rörde på sig) i 30 minuter häromdagen.
 

jumbooze

Medlem
Det är väldigt svårt att säga, men jag skulle nog ge mig själv minst 2h på flygplatsen. Man vet aldrig hur lång tid TSA tar på sig (stod själv i en kö som bokstavligt talat inte rörde på sig) i 30 minuter häromdagen.
Jag skulle säga det samma, 2h plus särskilt med tanke hur ddt fluktuerar med kötid
 

Berglund

Medlem
Naturligtvis tar du med dig ditt sällskap och asar alla era väskor till SAS Business incheckning på MIA. Två timmar innan flygningen är där ingen kö alls. Innanför securityn (i närhet av gate J5) finns den otroligt tråkiga och fula LATAM loungen. Den kan du in princip lika gärna skippa, den gör ingen glad och där brukar vara mycket folk mellan kl 13.00 och 16.00 då SAS kärrorna till OSL och CPH går. Det är alltså svårt med sittplatser redan som det är, när du väl får en plats - inser du kvickt att de inte är särskilt sköna heller!

För övrigt kan jag inte tänka mig att du skulle kunna gästa in hela sällskapet som det är?! Och den loungen är verkligen inget att betala för! Är man trots det, alldeles otroligt lounge-sugen - kliv då över till Delta SkyClub istället och öppna plånboken rejält! $59 per person kostar det men Delta håller i vart fall betydligt högre klass, skönare stolar, bättre mat och tjusig bar! Klarar ni er utan lounge får man ganska mycket både god och hygglig mat och dryck på MIA för $59 per person!
 

JimmyH

Medlem
Tack för alla svar och glad midsommar på er !

Får nog bli en blixt visit på Dolphin Mall innan om vi har tid över
 
Toppen