metalldetektorbåge?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jonny, 4 Januari 2015.

1. Jonny

Jonny Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Det här är kanske en enkel fråga för många utav er men jag blev iaf lite nyfiken.

Du har landat på Heathrow terminal 2:

När du går från bagageutlämningen igenom tullen, så går du igenom någon typ av "båge", ser nästan ut som en metalldetektor fast modell grövre.

Någon som vet vad det är för något? Någon säkerhetslösning?

Jag tror inte det är något nytt, samma sak finns på dom andra Heathrow terminalerna.

2. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jad tror de dök upp för 3-4 år sedan. Vad de gör vet jag inte. IMG_20120424_215429.jpg

3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag får spekulera fritt så tycker jag att det ser ut som någon form av RFID-läsare (eller motsvarande).

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man håller sin NFC-telefon nära så blir man automatiskt incheckad på Foursquare. ;)

NotRyan och Jakob Österberg gillar detta.
  5. maswan

maswan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det vara IR-kameror för att fånga febriga passagerare och få ebolapanik när någon med influensa ankommer?

simon_says91 gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är rätt säker på att det är en detektor för radioaktivt material. Den påminner iaf väldigt mycket om de bågar man ser i länder som pysslar med uranbrytning och inte känner att de har full koll på alla som jobbar med det.

7. Murre

Murre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med all säkerhet är det en detektor för radioaktivt, kan även vara en kraftigare röntgen för genomlysning av bagage men det är mindre troligt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!