Senaste nytt

Mest värde för poängen på familjesemestern

Brandten

Medlem
Några geografiska önskemål?
Sydamerika, Vietnam, Sydafrika, värme och nära strand som passar FruBrandten och MiniBrandten (4år). Helst inget nära (4-6h flyg). Dessa kommer kombineras med ett par 2-4-1 och eurobonus poäng så vi vill flyga långt, i F eller C.
 

Elias

Medlem
Sydamerika, Vietnam, Sydafrika, värme och nära strand som passar FruBrandten och MiniBrandten (4år). Helst inget nära (4-6h flyg). Dessa kommer kombineras med ett par 2-4-1 och eurobonus poäng så vi vill flyga långt, i F eller C.

Radisson Blu Le Vendome i Kapstaden. 38000 poäng/natten. Ett av dem bättre Radisson jag har bott på. Har bott på 100+ ClubCarlson hotell. Bra värde för poängen.
 

erc

Medlem
Sydamerika, Vietnam, Sydafrika, värme och nära strand som passar FruBrandten och MiniBrandten (4år). Helst inget nära (4-6h flyg). Dessa kommer kombineras med ett par 2-4-1 och eurobonus poäng så vi vill flyga långt, i F eller C.
Har haft Radisson Summit Hotel & Golf Panama i kikarsiktet en stund. 15000p/natt.
Panama Canal Resorts | Radisson Summit Hotel & Golf Panama

Nyfiken på att testa Oman snart. Och Park Inn by Radisson Hotel & Residence Duqm lockar för 28000p/natt.
Hotel in Duqm, Oman | Park Inn‎ by Radisson Hotel & Residence Duqm

Inte speciellt långt bort - men intressant om man vill bort från de kortaste intraeuropeiska linjerna är Radisson Blu Hotel & SPA, Istanblul, Tuzla. FLyg till SAW för enkel access. 28000p/natt.
Hotel in Tuzla, Istanbul | Radisson Blu Hotel & Spa, Istanbul Tuzla

Håller på att boka en vistelse för mig och barnen (8 och 6 år gamla) till Abu Dhabi där vi bada, slöa, gå på Ferrari World. Sist jag var där valde jag grannhotellet Radisson Blu. Nu ska jag testa Park Inn. Men här är poängvärdet 28000p/natt lågt - priserna är väldigt låga. Om det inte är F1-helg - då är poängvärdet enormt!!!
Hotel in Abu Dhabi, Yas Island | Park Inn‎ by Radisson

Det lär inte vara speciellt lockande att spendera en längre tid inne Bangkok med en fyraåring. Men vill ni bo där på väg till eller från något annat kan jag rekommendera Park Plaza Bangkok Soi 18 för 28000p/natt. Ofta dock lätt att hitta till låga cash-priser...
Bangkok Hotels in Sukhumvit near Shopping | Park Plaza Bangkok Soi 18 | Home
 

jerixon

Medlem
Sitter själv på drygt 700k poäng som jag ska spendera på något roligt nästa år tänkte jag.... Men vart är ännu mycket osäkert!
 

Elias

Medlem
Inte speciellt långt bort - men intressant om man vill bort från de kortaste intraeuropeiska linjerna är Radisson Blu Hotel & SPA, Istanblul, Tuzla. FLyg till SAW för enkel access. 28000p/natt.
Hotel in Tuzla, Istanbul | Radisson Blu Hotel & Spa, Istanbul Tuzla
Har du bott på detta hotellet?
Själv så var jag inte alls förtjust i det främst pga väldigt dålig service. Sen så ligger det bokstavligen mitt i ingenstans. Inte så nära SAW som man kan tro och 1-2 timmar med taxi in till stan.
 

Agö

Medlem
Kapstaden har flera bra hotell med värden.
Jag är sjukt sugen ett besök till framöver, men skulle säga Panama generellt sätt har bäst värde för points.
Colon, Panama City finns det 3-4 hotell för 15k natten :)
När du säger "bäst värde", är det satt i relation till vad hotellen ifråga kostar per natt i pengar?
 
Toppen