Senaste nytt

Mest värde för poängen på familjesemestern

niksal

Medlem
Nu vet jag inte hur familjen ser ut men jag använde själv en massa poäng på Malta (Golden Sands) på en premium award för ett par år sen. Fick ca 70 kvadrats lägenhet med perfekt havsutsikt. Mycket bra hotell med frukost, lite avsides dock. Men i min familjesituation har jag aldrig fått mer värde för poängen. Med äldre barn är det kanske mer lämpligt med något billigare och mer exotiskt.
 

Palazzi

Medlem
Radisson Blu Mersin (Turkiet) verkar vara ett prismässigt guldkorn - ser lyxigt ut för 9.000p. Minus för ganska dyra flyg dit...
 

Elias

Medlem
Finns tyvärr få bra alternativ i dem lägre poäng kategorierna numera på relativt populära städer/ställen. Nära Sverige så tycker jag dock att parkplaza kudam i Berlin 15000 poäng/natt. Radisson Blu Klaipeda 15000 poäng/natt samt parkinn i Kaunas för 9000 poäng/natt är ok värde.
Som någon nämnde tidigare i tråden så kan points&cash vara bra med, speciellt i Nordamerika.
Sydafrika har två väldigt bra hotell för 38000 poäng/natt. Radisson Blu Gautrain och Radisson Blu Vendome.
Dem jag kommer på såhär spontant :)
 

MartinH

Medlem
kan man få en liten review? Ser toppen ut och även om läget kanske är sådär idag så är det högintressant för framtiden tycker jag :)
Bra men ganska små rum, vi hade veranda med utsikt över stranden.
Stranden jättefin, med lite kullar o småberg. Lite blåsigt. Dock, det var rev/sten bara några meter ut i vattnet så för mig som gillar att vada ut till axlarna så var det kasst. Nästan alla som var i vattnet snorklade så antar att det var bra. En pir som man kunde hoppa i från.
Ok pooler, en stor kall(!) och en mindre varm, med bar.
Frukostbuffén (som ingick i awarden) var ganska bra. Middagsbuffen var inte jätterolig, men funkade. Ganska billig roomservice. Alla andra gäster hade betalda rum, med nån form av all-inclusive, med tillhörande armband, vi var dom enda som inte hade armband.
Mest italienare, engelsmän och tyskar.
Är väl i princip bara charterflyg till Hurghada eller Marsa Alam, resorten ligger ca 1 tim med taxi bort.
Har man is i magen så gör man som vi, väntar med att köpa flygstol till priset känns rätt, 1600 kr i vårt fall. Gör man så så blir det en ruskigt billig semester.
 

palmen

Moderator
Har städat upp lite i tråden om en massa diskussioner om Mersin, allt detta finsn nu i en egen tråd istället.
Fortsätt gärna att komma med förslag till trådstartaren, diskussioner om Mersin mm får ni ta i den nya tråden

//Moderator
 

Johan Hbg

Medlem
Maltahotellen ligger i kategori 5 till 44 000 poäng/natt. TS verkar vilja få till tre (eller fler) nätter för det priset.

Visa bifogad bild 50080
Tack för all input. Jag var nog lite oklar, det måste inte vara kategori 1 eller 2, utan jag är ute efter en diskussion kring mest värde för poängen. Så klar en subjektiv sak. Malta för 44k kanske är värt det, beror på hur fint hotellet är tänker jag.
 

Johan Hbg

Medlem
Nu vet jag inte hur familjen ser ut men jag använde själv en massa poäng på Malta (Golden Sands) på en premium award för ett par år sen. Fick ca 70 kvadrats lägenhet med perfekt havsutsikt. Mycket bra hotell med frukost, lite avsides dock. Men i min familjesituation har jag aldrig fått mer värde för poängen. Med äldre barn är det kanske mer lämpligt med något billigare och mer exotiskt.
Det glömde jag också nämna. Vi har två barn, 4 och 7 år gamla. Tack för Maltatipset.
 

Agö

Medlem
Tack för all input. Jag var nog lite oklar, det måste inte vara kategori 1 eller 2, utan jag är ute efter en diskussion kring mest värde för poängen. Så klar en subjektiv sak. Malta för 44k kanske är värt det, beror på hur fint hotellet är tänker jag.
Jaha, det förändrar ju saker och ting. I kategori 5 (50 000 p/natt) finns t.ex. alldeles utmärkta Radisson Blu Resort på Gran Canaria.

Radisson Blu Resort, Gran Canaria with waterfront views
 
Toppen