Mest värde för poängen på familjesemestern

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Club Carlson' startad av Johan Hbg, 15 Mars 2016.

1. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu behöver jag lite input av er erfarna club carlson resenärer. Jag efterlyser tips på hotell där man får bäst värde för sina poäng, på en familjesemester. Gärna där det finns sol och bad. Det skall ju tex finnas bonusnätter från 9000 poäng, tio nätter där är som en natt i Oslo, typ. Jag har guldkort om det gör någon skillnad.

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I kategori 2 finns ett ställe på Bali (Radisson Bali Tanjung Beloa), 15000 p/natt. @rob74 bodde där för ett tag sedan har jag för mig, sök i forumet. I denna kategori finns även två hotell i Sharm El Sheikh om man nu vill åka till Egypten. I kategori 1 (9000) verkar det inte finnas några sådana hotell om du inte vill bada på stranden utanför Klaipeda, Litauen.

JohanA, Johan Hbg och rob74 gillar detta.
  3. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bokat upp mig på Country Inn & Suites (21 000) och Radisson i Florida (för den senare användes poäng som delbetalning då jag inte hade tillräckligt för hela vistelsen). Tyckte det var rätt värt, då jag inte fann några prisvärda alternativ under den tid jag skall åka. Samtidigt får jag ha med mig att det inte blir några strandnära hotell direkt. Men med tanke på att jag har bokat en riktig miljöbov till bil så blir ju vägen till stränderna kul :)

DesireeCragnell och Johan Hbg gillar detta.
  4. MartinH

MartinH Medlem

Johan Hbg gillar detta.
  5. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack. Kategori 2 är ju så klart bra, Bali kunde ju vara nåt. Har faktiskt varit i Klaipeda flera gånger, har ett kontor där. Är helt ok för semester, men provar nåt nytt. Egypten faller bort, iaf för oss.

6. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Malta?

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Maltahotellen ligger i kategori 5 till 44 000 poäng/natt. TS verkar vilja få till tre (eller fler) nätter för det priset.

upload_2016-3-15_23-24-2.png

9. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Där ser man! Jag tänkte mest på att Malta ligger bra till för sol och bad och innebär oftast låg flygkostnad, men att hotellen var så dyra är en överraskning.

10. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt min erfarenhet är det generellt bäst värde (sparad krona per poäng) i kategori 1 respektive kategori 5. Övriga kategorier brukar jag oftast boka points+cash.

Johan Hbg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!