Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

rob74

Medlem
Kul att du lyckades boka en resa med A380 i F! Hoppas verkligen att de öppnar upp alla deras flighter i F för oss utanför M&M. Det samma kan man ju önska för SQ, men det känns mindre troligt.

rob74 om du inte planerar att ta dig in till Frankfurt under dagen och känner för att vila upp dig innan du betar av loungerna ska det gå att boka ett dagrum på Kempinski. Viktigt att boka innan
Dagrum på Kempinski

Ser fram emot en uppföljning av resan :)

Ja, jag är som sagt förvånad själv över att det gick att boka. Jag har för mig att när jag planerade min Asienresa, så stod det på ANA's sida att det inte var möjligt att boka LH med A380, och då förstås också SQ med de flygplanstyperna som är blockerade, för awards.
När jag nu kollade LH FRA-NRT, så stod inte det något om restriktioner med LH. Kanske minns fel, men hoppas inte...
SQ får man väl drömma ett tag till om, antar jag. Hade varit kul att testa nästa gång jag åker till MEL/SYD. Fast NZ är ju också riktigt bra.

Tack för tipset om Kempinski! :) Får kolla upp det.
 

Roger J

Medlem
Korrigering: Om du ska flyga Thai Airways från Bangkok i Busniness Class/*G kan du välja massage 30 minuter i Royal Orchid Spa (First Class pax får 60 minuter). Men du kan välja Full Body Massage eller Foot Massage eller Back Massage.
Dock inte fransk massage.
 

rob74

Medlem
Korrigering: Om du ska flyga Thai Airways från Bangkok i Busniness Class/*G kan du välja massage 30 minuter i Royal Orchid Spa (First Class pax får 60 minuter). Men du kan välja Full Body Massage eller Foot Massage eller Back Massage.
Dock inte fransk massage.

Jag kan rekommendera 60-minutersmassagen! :D
Skön avslappning innan eller mellan flygen.
 

rob74

Medlem
Men då måste du flyga First, eller hur?

Ja, det är First som gäller och man får räkna med att det kan ta 1,5 h med lite förberedelser och annat.
Fick tid 21.15 och var klar vid 22.40. Det och sedan tillbaka till F-loungen för ett sista glas champagne var precis vad jag hann med innan boarding 23.05.
 

JacobGBG

Medlem
Går det att boka massagen i förväg? Thais hemsida är inte den roligaste, är tvungen att använda Lufthansas för att boka säten på Thais plan som ytterligare ex.
 

rob74

Medlem
Går det att boka massagen i förväg? Thais hemsida är inte den roligaste, är tvungen att använda Lufthansas för att boka säten på Thais plan som ytterligare ex.

Vad jag kan se så vill de att man är ute i god tid och väntelistar sig i loungen.
När jag gjorde det fick jag tid i princip med en gång, men då var det ännu ganska lugnt i loungen.

"Passenger requesting for Spa and Massage services in the lounge should arrive early to place their names on the queing list."

THAI Services - On Ground : Royal Orchid Spa
 

Dr. Miles

Expert
Ultimate value First class award!
Upplev first class på 8 *A flygbolag i en bonusresa!
Alla flighter har First class.

ZRH-DXB LX 242 12:45 - 20:50 333 FCY
DXB-SIN SQ 493 20:00 - 07:30+1 772 FCY
SIN-CGK LH 778 17:00 - 17:45 744 FCY

//resa på egen hand//

BKK-PEK TG 614 10:10 - 15:50 747 FCY
PEK-PVG CA 934 14:00 - 16:05 340 FCY
PVG-ICN OZ 362 12:00 - 14:50 747 FCY
ICN-NRT UA 882 12:40 - 15:00 777 FCY
NRT-FRA NH 209 11:25 - 16:35 77W FCY

Förutom i SIN, kan man stanna närmare 24 timmar och det inte är några konstga tider heller.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det passar in i 8 sträckor regel och Double-Open jaw. Men frågan är om det måste vara 4 sträckor ut och 4 sträckor in.

Största problem är dock att hitta award seat som passar in alla datum...
 
Last edited:

Malu

Medlem
Ultimate value First class award!

Vad blir det för poäng för en sådan? Jag letar själv efter en rolig award till hösten,
men går lätt vilse i *A-zonerna; south east asia, far east asia, central asia...
Det blir väl tillägg om man hoppar mellan två av dessa?
 

Dr. Miles

Expert
Vad blir det för poäng för en sådan? Jag letar själv efter en rolig award till hösten,
men går lätt vilse i *A-zonerna; south east asia, far east asia, central asia...
Det blir väl tillägg om man hoppar mellan två av dessa?

Enligt SAS websida, mellan Europa-Sydostasien/Fjärran Östern i F kostar 180,000 EB poäng.

Så teoretiskt 180,000 EB poäng för denna bonusresa. (Det är samma pris ändå.)

Men som jag skrev, det kommer nästan aldrig kunna få denna bonusresa pga ont om F class award seat tillgänglighet.
 
Toppen