Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

mry

Medlem
Från Luleå till cph för min 241 bokning i C till SFO var det inga stora problem. I värsta fall får man nog ta och flyga dagen innan och ta hotellövernattning.
 

Homer

Medlem
Jag har inte haft några problem att få connection med United på exakt den flight jag velat vid de 3 connections jag bokat.Runt storhelger är dock platstillgången sämre av förklarliga skäl. Har inte märt att det varit svårt att hitta i alla fall. Även med AC har det sett helt ok ut när jag tittat.


Hur långt i förväg har du bokat?
 

chazzie

Medlem
Skulle det vara helt omöjligt att hitta award från Umeå eller i andra hand Sundsvall så kan man i värsta fall ta bilen ned till Uppsala/Sthlm och hoppa på det hela där, men flyg hela vägen smakar så klart bättre :D
 

FF#1

Medlem
från tex Luleå, Skellefteå eller Umeå är det väldigt få dagar som det inte alls finns någon avgång i Plus. Jag upplever däremot att trånga sektorn brukar bli ARN-FRA. Där man ibland har svårt att hitta plats och att åka via tex HEL, CPH OSL eller nått bränner segment som man kan behöva senare på resan.
 

chazzie

Medlem
från tex Luleå, Skellefteå eller Umeå är det väldigt få dagar som det inte alls finns någon avgång i Plus. Jag upplever däremot att trånga sektorn brukar bli ARN-FRA. Där man ibland har svårt att hitta plats och att åka via tex HEL, CPH OSL eller nått bränner segment som man kan behöva senare på resan.

Nu har jag bara sökt i dagarna och där var det tvärt om, inga problem att hitta mellan ARN och FRA men däremot inrikes verkade det svårare på kort varsel, men det kanske går lättare när EB-supporten bokar?
 

Homer

Medlem
Med tanke på att det varit connection till LH F har det varit mindre än 14 dagar vid alla bokningar (i somras och vid jul förra året, totalt 4 connections).

Tur eller?
Jag kickade på minst 10 alternativa destinationer från Chicago under aug., sept. , okt.
Det fanns nästan inte en enda plats, inte ens i ekonomi.
Att det är svårt på rutter med enstaka avgångar som traffikeras av ERJ145 och CRJ200 kan jag förstå, men
detsamma gäller t.ex. ORD-DEN med 10-talet A320 avgångar dagligen.

Ingen tvekan om att UA försämrat platstillgången inrikes, finns många såna här analyser.
United's Premium Service Business Saver Award Availability is Much More Sparse than its Competitors' - Points, Planes and Passports
 
Toppen