Senaste nytt

Mest prisvärda business class till Bangkok?

Bästa flygbolag som är billigast till Bangkok?

  • Lufthansa

    Votes: 0 0,0%
  • SAS

    Votes: 7 22,6%
  • Swiss

    Votes: 10 32,3%
  • Air China

    Votes: 1 3,2%
  • Turkish Airlines

    Votes: 5 16,1%
  • Aerosvit

    Votes: 3 9,7%
  • Något annat....

    Votes: 5 16,1%

  • Total voters
    31

Fredrik

Medlem
De har nog höjt bränsletillägget. Nu kostar skatterna sammanlagt ca 2680 SEK för ARN-KBP-BKK t/r.

Jag har flugit VV (Aerosvit) tur och retur Kiev och kan nog inte rekommendera dem heller utifrån den erfarenheten. Det var egentligen inte något fel på ombordupplevelsen men förseningar i båda riktningar får mig inte att lita på att ett byte i Kiev går som smort...
 

Roger J

Medlem
SAS Z-biljetter går i värsta fall att datumändra mot avgift också, lite dyrt men i ett visst läge blir man i alla fall inte av med hela biljettkostnaden om man måste åka hem tidigare/senare. De är mycket bättre nu än när de först introducerades (kunde inte ändras alls då). Det är ju 200% Eurobonuspoäng så man får ju "på köpet" ihop till en poänguppgradering för framtida bruk också.
 

FrasseF

Medlem
Tack för svaren!

Låter som både SAS och Aerosvit har bra priser till Thailand i business class.

Men är det prisvärt?
Vi vill som sagt lyxa till det lite och få en upplevelse som känns lite speciell mot vanliga ekonomiklass resandet.
 

Dr. Miles

Expert
Men är det prisvärt?
Vi vill som sagt lyxa till det lite och få en upplevelse som känns lite speciell mot vanliga ekonomiklass resandet.

Hur man anser om vad är prisvärd är olika.

Aerosvits ARN-BKK i Business t/r kostar ca 14800 SEK inkl.skatter per person.

Under hösten kan man köpa Turkish Airlines ARN-BKK i Economy t/r för ca 5600 SEK inkl. skatter per person.
Alltså skilnaden är 9200 SEKper person.

Om det var jag som skulle resa till Thailand med någon, vi skulle nog betala TK economy biljetter och bo lyxigt i Thailand istället.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag fick följande erbjudande e-mail från DinersClub.

--
Thailand - Semestra med asiatisk omsorg

Givetvis kan du skräddarsy din egen resperiod närhelst på året med förmånliga Diners Club priser. I samtliga fall flyger vi snabbaste vägen med Thai Airways.

Nedanstående erbjudanden gäller perioden 1 augusti – 30 september 2011.

Bas:
Startpaket två nätters boende, transfer i Bangkok, Phuket, Krabi eller Koh Samui.
Pris från 6 995 kronor per person med del i dubbelrum som inkluderar:
Flyg inklusive flygskatter

Boende med skatter, avgifter och frukost (två nätter i grundpaketet)
Transfer mellan flygplats och hotell (tur&retur)

Medium:
Samma som ovan fast flyg i premium ekonomi samt lounge tillträde i Bangkok (ingår ej normalt i biljetten). Pristillägg från 5 495 kronor (beroende på slutdestination?).

Premium:
Basic + Medium med sju nätter på utvalda destinationer samt en heldags utflykt, varierar beroende på destination. Pristillägg från 7 995 kronor.
Tillägg avser då utöver Basic 6 995 kronor + Medium 5 495 kronor.

Ta även chansen att be oss kostnadsfritt skräddarsy er resa om inget ovan skulle vara ett bra alternativ för just dig.

---
Alltså med Bas+Medium blir det 6,995 + 5,495 = 12,490 SEK.
Allt detta för TG Premium Economy mellan ARN-BKK(eller till HKT/USM/KBV) t/r inkl. skatter + 2 nätters övernattning + flygplatstransfer t/r.
Det är ganska bra erbjudande måste jag säga.
 

JacobGBG

Medlem
Alltså med Bas+Medium blir det 6,995 + 5,495 = 12,490 SEK.
Allt detta för TG Premium Economy mellan ARN-BKK(eller till HKT/USM/KBV) t/r inkl. skatter + 2 nätters övernattning + flygplatstransfer t/r.
Det är ganska bra erbjudande måste jag säga.

Riktigt bra faktiskt med tanke på den EQM man drar in. Hade definitivt slagit till på det här om det sträckt sig till tidiga 2012.
 

Time

Ny medlem
Bästa flygbolag som är billigast till Bangkok?

Hoppas tråden passar här?

Vilket är det bästa flygbolaget om man ska åka så billigt som möjligt till Thailand och Bangkok.
Maximalt 5000 kr t/r från ARN - BKK? (Slutet på året, ska stanna minst 1 mån)


Dom jag hittat är Aerosvit, Air China, Turkish Airlines, Lufthansa, Swiss, SAS. Finns säkert fler.
Men dessa brukar pluppa upp frekvent när jag söker efter lågprisbiljetter.

Det jag värdesätter är givetvis att man sitter skönt, Swiss verkar ha dåligt med benutrymme? Vågar man åka med Aerosvit!?

Alla tankar och ideer är välkommna!
 
Toppen