Senaste nytt

Mest generösa intjäningstabell (ekonomiklass)?

Senator

Moderator
Har kollat United's poängintjäningstabeller och de verkar bra, men jag kommer inte att kunna få status hos dem:
"To be eligible to qualify for any Premier level, you must fly a minimum of four paid flight segments on flights operated by United, United Express and/or Copa Airlines during a calendar year."

Frågan har varit uppe tidigare, men vad hände med frågan om detta gäller för medlemmar utan folkbokföring i Nordamerika? Var det bara kraven för 2014 som var enbart för alla i Nordamerika? Är det bekräftat om ovan gäller i Europa i 2015?
 

Dr. Miles

Expert
Frågan har varit uppe tidigare, men vad hände med frågan om detta gäller för medlemmar utan folkbokföring i Nordamerika? Var det bara kraven för 2014 som var enbart för alla i Nordamerika? Är det bekräftat om ovan gäller i Europa i 2015?
Kravet av fyra betalda resor med United/Copa är inte landspecifikt.
Landspecifikt krav är (kommer att vara), spend på United/Copa.

Reach MileagePlus Premier Status | United Airlines
 

Senator

Moderator
Kravet av fyra betalda resor med United/Copa är inte landspecifikt.
Landspecifikt krav är (kommer att vara), spend på United/Copa.

Reach MileagePlus Premier Status | United Airlines

Ok, så här står det:
If you live in the United States, you also have to meet a minimum annual spending level, which is tracked with Premier qualifying dollars (PQD).

To be eligible to qualify for any Premier level, you must fly a minimum of four paid flight segments on flights operated by United, United Express and/or Copa Airlines during a calendar year.

Så precis som du skriver måste man resa med United eller Copa. Samma regel som BA har för Silver och Guld, nämligen 4 segment.

Det är klart att åker man till USA en gång per år är det väl ok, eller om man åker till Tokyo och skall vidare till Guam eller andra asiatiska destinationer är det ok. Men rätt värdelöst annars.

Jag tror inom snarlig framtid kommer nästan alla ha ett minimumskrav på antal segment med "hemmabolaget". Ganska naturligt..
 

Jonas C

Medlem
Jag får möjligtvis inte mer tid på mig att tjäna ihop till totalt 40k den dagen jag når upp till silver?
Jag utgår från att du har en del statuspoäng sedan tidigare. Om dessa t.ex tjänades in i Mars 2014 så går de ut i Mars 2015. Då måste du försöka nå 40K innan Mars 2015 när dessa går ut, annars dras de bort från totala antalet statuspoäng. Kontot nollställs inte, men varje flight activity gäller i 12 månader.
 
Toppen