Mest generösa intjäningstabell (ekonomiklass)?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Budgetresenär, 24 September 2014.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har något Star Alliance-flygbolag generellt sett mer generös intjäningstabell, avseende ekonomiklassbiljetter hos partners, än övriga Star Alliance-flygbolag?

2. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Anledningen till att jag undrar är jag räknar med att flyga över 50,000 miles inom Star Alliance (främst med SAS och Turkish) under 2015 och det vore trevligt om man kunde få något guldkort. Jag tycker att SAS krediterar bra på sina egna flyg, men ganska dåligt på partners flyg. Därför kan jag inte tjäna ihop till ett SAS guldkort.

3. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    United är väl vad jag direkt kommer att tänka på. Annars är det svårt med låga ekonomibiljetter.

airbus330 gillar detta.
  4. Turkish är väl iofs ett av *A som ger ganska bra till EuroBonus till skillnad mot tex Lufthansa.

Turkish har ju bara 4 bokningsklasser som ger 25% (LVQT) resten ger ju 100%.

Men menar du Codeshare när du pratar partners? Isåfall är det nog kört eftersom man bara kan gissa sig till vad man tjänar.....

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka flygbolag planerar du att flyga med? Det är bara United som ger 100% på billiga Economy numera. Hos Turkish gäller statuspoängen i 12 löpande månader, så är du snabb nog kan du tjäna igen resterande miles innan de går ut. Kravet ligger på 40K miles för Elite.

6. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Copa såg ju också bra ut. Sedan förstås Wideroe och Estonian. Men det beror ju lite på vart du skall som sagt.

7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, jag reser inte mycket codeshare, när jag skriver partners så menar jag helt enkelt inom Star Alliance. Jag har alltid köpt de billigaste biljetterna jag har hittat, men om jag hade haft ett guldkort i sikte skulle jag kunna tänka mig att betala ca 5-6% extra. Med SAS reser jag inom Europa och ofta blir det bokningsklass O. På långresor blir det ofta Turkish och för närvarande har jag en bokning i V. Vidare har jag en bokning med Ethiopian i W och U-klass och jag planerar åka till Peru under 2015, men har ej köpt biljett än. Det blir troligtvis en resa till Kazan också, men jag misstänker att det kan bli knepigt att flyga dit med Star Alliance.

Last edited: 25 September 2014
  8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag insåg precis att jag har lagt denna i fel underforum, en moderator får gärna flytta tråden till Star Alliance istället.

9. Moderatorer läser inte varje trådar så får du rapportera ditt inlägg själv till dem.

10. Moderatorer läser inte varje trådar så får du rapportera ditt inlägg själv till dem.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!