Mest extravaganta hotellnamn?

Diskussion i 'Hotell' startad av pitch, 26 April 2013.

1. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har precis bokat in mig på "Golden Tulip Vivaldi".
    Även om jag undrar den mentala hälsan hos den som namngav stället, så inser jag att det måste finnas mycket mycket värre.

Så, vad är det mest utsvävande namnet på ett hotell du har bott på?

2. Bumsen

Bumsen Medlem

Bodde på Xian Grand Hotel, men på fakturan stod det "Sunda Gentlemen Hotel" som fakturahuvud. Kändes halvbra att stoppa i reseräkningen :)

1 person likes this.
  3. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grand Hotel i Ronneby har jag inte bott på. Däremot funderade mina föräldrar på att köpa hotellet på 70-talet. Det ingick en tjänstebostad på hotellet som vi eventuellt skulle flytta in i. Jag var i 10-årsåldern och protesterade mot det klaustrofobiskt lilla pojkrummet, så det blev ingen affär.

Går man in på hemsidan så säger den i sin brist på information väldigt mycket om hotellet; ingen exteriör bild på hotellet som är långtifrån extravagant utan mest vackra bilder på omgivingen. Det bästa av allt är deras slogan:
    Grand Hotel i Ronneby - Det lilla hotellet med det stora namnet!

Grand Hotel i Ronneby - Golfpaket, hotell, boende

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!