Senaste nytt

Mer enhancements för United Mileage Plus Awards...

Dr. Miles

Expert
Jag fick ett e-mail från United i Japan.

De är i alla fall ärliga och berättar att de flesta bonusresor med partnerflygbolag går upp.
De säger också att det kommer att bli olika antal miles för bonusresor enbart med United/Copa eller för bonusresor med partnerflygbolag i Business/First class på resa mellan vissa zoner.
United skrev:
パートナー航空会社での特典旅行に必要なマイルについて。パートナー航空会社利用での特典への交換につきまして、ほとんどの地域とほとんどのクラスで、必要マイルを引き上げさせていただきます。これにより、一部の地域ではファーストクラスとビジネスクラスの特典につきまして、ユナイテッド利用の特典とパートナー航空会社利用の特典での必要マイルが今後異なってまいります。2014年2月1日以降に発券するパートナー航空会社利用での特典チャートはすでに発表しております。
 

Dr. Miles

Expert
Japan inrikes flyg går upp från 6.000 miles till 10.000 miles per enkelväg. :(
Om någon har strömiles och har plan att resa till Japan, kan det vara bra tillfälle att använda upp miles före 2014-FEB-01.

Screenshot20140121_2.png

F.ö. Japan inrikesflyg är helt fri från skatter när man använder miles från United Mileage Plus.
 

jumbooze

Medlem
Japan inrikes flyg går upp från 6.000 miles till 10.000 miles per enkelväg. :(
Om någon har strömiles och har plan att resa till Japan, kan det vara bra tillfälle att använda upp miles före 2014-FEB-01.

F.ö. Japan inrikesflyg är helt fri från skatter när man använder miles från United Mileage Plus.

Toppentips som vanligt! Då ska man bara se om var man skulle vilja flyga någonstans inrikes :D (hör mera till resmålsavdelningen)
 

Dr. Miles

Expert
Toppentips som vanligt! Då ska man bara se om var man skulle vilja flyga någonstans inrikes :D (hör mera till resmålsavdelningen)

Observera att det går att boka Japan inrikes bonusresor endast 2 månader framåt med United miles.
När man har internationell anslutningsflyg kan man boka längre än så, men då gäller inte den här poängsatsen (6.000 miles).
 

Senator

Moderator
Det är ganska tydligt att med förbättrat intjäning med tredje part kommer också det försämringar andra vägen.

Jag träffade en gammal norsk vän från min tid i Colorado på lunch i lördags. Han har bott och jobbat i ett antal länder (Tyskland, Schweiz, Hong Kong och Shanghai) men var nu åter i Colorado där han intressant nog bygger upp den amerikanska verksamheten åt ett svenskt företag.

Lite OT: jag har blivit så himla intresserad av utfall av villkorlig möten mellan människor. Denne vän (vi kallar honom C) träffade jag senast på en skidresa i Alperna 2004 då han hängde med mig och ett gäng av mina f.d. kollegor från Tyskland. Med på resan hade jag en annan vän som bodde i Stockholm, som också ursprungligen är norsk (vi kallar honom N). Dock är han uppväxt i Sverige.

I alla fall, 8 år senare driver N en rekryteringsverksamhet i Oslo, och letar efter en person med en viss bakgrund för ett uppdrag i USA. Det slutar med att C kommer till Stockholm med N, och en dag senare är C anställd. Ledsen för OT, men det har varit ett antal fall av detta i mitt liv på senaste och det fascinerar mig.

Back on topic: C är väl UAMP Premier Gold eller Platinum. Det innebär att med bonus, så genererar han väl runt 100 000 UAMP per år på flygande. Men... han hade två UAMP Chase kreditkort: ett på företaget och ett privat som generade 300 000 miles till per år.

Jag antar att det finns ett antal människor som C. UAMP Silver eller Gold som tjänar 2-3x mer miles på annat än resande, och United tjänar grymma pengar på detta.
 

jumbooze

Medlem
Observera att det går att boka Japan inrikes bonusresor endast 2 månader framåt med United miles.
När man har internationell anslutningsflyg kan man boka längre än så, men då gäller inte den här poängsatsen (6.000 miles).

Inte konstigt att jag inte hittade något som matchade mina datum i okt.
 

jumbooze

Medlem
Point me to the plain skriver trick för att boka och boka om resa i F för att få behålla det gamla priset har ingen länk i ifånen men någon kan säkert lägga till den.
 

ACervin

Medlem
Har Australien Business Traveller missuppfattat tabellerna. Enligt dem så blir det betydligt billigare mellan Australien och Asien (andra sträckor går upp). Se nedan.

New United Airlines, Star Alliance award rates a boon for Aussie travellers - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

New United Airlines, Star Alliance award rates a boon for Aussie travellers

New redemption rates for United Airlines' Mileage Plus frequent flyer scheme come into effect this weekend – and they pack some good news for Australian travellers.While the changes generally see United's core membership of US residents lose out through a massive hike in redemption rates, trips from Australia to most of Asia using United's Star Alliance partners such as Singapore Airlines and Thai Airways are now substantially cheaper than before, even in first class.Flying to the USA and Europe is likely to cost you more points, although they still stack up well against equivalent award travel on Qantas and Virgin Australia.We've crunched the numbers below – get ready to be surprised!Also read: How to get Star Alliance Gold frequent flyer status with a single flightAustralia to South Asia

A dramatic drop in the number of points needed for a free award flight makes this the new sweet spot for Mileage Plus.Consider a trip from Melbourne to Bangkok on Thai Airways, or from Brisbane to Singapore with Singapore Airlines: under the old redemption table that would cost 30,000 miles for a one way economy ticket, 45,000 for business or 60,000 for first class.As of February 1 these rates fall to just 17,500 miles for economy, 30,000 miles for business or 40,000 miles for first class.Yes, you read that right: it's now cheaper to trade your points in for a first class ticket than it used to be for business class.There are plenty of other appealing routes in the ‘Australia to South Asia’ category of Mileage Plus such as flights to Brunei, Hong Kong, Indonesia, Malaysia and Singapore, amongst other destinations.And when compared to the standard redemption rates offered by Qantas Frequent Flyer and Virgin Australia's Velocity Frequent Flyer for journeys of a similar distance, the new rates are quite competitive.
[Click on the tables in this article to enlarge them]The only caveat: Singapore Airlines flights can’t be booked on United’s website – these are now only available over the phone at an additional charge for non-elites.Australia to North Asia

Flights from Australia to China, Mongolia, South Korea and Taiwan – including Star Alliance partner Air China’s daily Sydney to Beijing service – are classed as ‘North Asia’ and will carry the following revised costs:
The current Mileage Plus redemption rates for North Asia are 35,000, 50,000 and 65,000 (respectively), making this another genuine improvement.Australia to Japan

Interestingly, flights to and from Japan have their own unique redemption rates in Mileage Plus.The changes see a marginal improvement for economy redemptions (currently 25,000 miles), though a slight increase for first class – currently 55,000 miles, while there’s no change for passengers in business.
 
Toppen