Senaste nytt

Mer enhancements för United Mileage Plus Awards...

palmen

Moderator
Jag tolkar det så att så länge du bokar resan innan 1 feb så får du de gamla priserna även om själva resan äger rum efter den 1 feb.

Hoppas du har rätt, hade ingen aning om hur jag skulle tolka redeemed :)
Får se om de har laddat priserna för hösten då i mitten på januari så man kan boka detta, eller om man ska åka i början på sommaren.
 

Swisser

Medlem
De gör extremt stora höjningar för First class Star Alliance/Partner awards. T.ex. T/R Europa-Hawaii från 135k till 240k. Samma förändring till Karibien. Europa-South Asia eller North Asia ökar från 160k till 230k i F.
 

AABack2ARN

Medlem
Färre tillgängliga platser, mer poäng som delas ut i Corn Flakes-paket, fler allianspartners som bidrar till poängintjäning är nog orsakerna till detta. Tyvärr inte helt oväntat och visar på att man är mer och mer ovillig att betala partners utan vill hålla utnyttjandet inom egna bolaget.
 

Alx

Medlem
Riktigt surt... Men i alla fall hyggligt av UA att meddela detta hela 3 månader INNAN det träder ikraft. Då har man i alla fall en rättvis chans att plocka ut poängen innan höjningen.

Den här försämringen av UAMP är ju så pass rejäl att SAS EB plötsligt blev intressant igen. Trots att jag som utlandssvensk inte kan dra nytta av vare sig SAS Amex 2-4-1 eller flertalet andra poängkampanjer eller extrapoängskampanjer. Det enda som egentligen fortfarande talar emot EB är att poängen blir helt värdelösa i det fall SAS plötsligt går i konkurs...

En liten tröst i allt mörker kring UAMP är dock att UA flygningar fortfarande har relativt låga poängkostnader.

Lite OT: Är det fler än jag som känner att det verkar som att Star Alliance "samarbete" håller på att brytas upp/haverera? Bolagen verkar alla gå sin egna väg och verkar försöka hitta det ena kryphålet efter det andra för att ta bort förmåner för flygbolagspartners guldmedlemmar. Så var det ju inte alls för bara några få år sedan.
 

Storsteffe

Medlem
Lite OT: Är det fler än jag som känner att det verkar som att Star Alliance "samarbete" håller på att brytas upp/haverera? Bolagen verkar alla gå sin egna väg och verkar försöka hitta det ena kryphålet efter det andra för att ta bort förmåner för flygbolagspartners guldmedlemmar. Så var det ju inte alls för bara några få år sedan.

Jag tror också att det är precis så, tror att samarbetet och bonussystemen kommer att se helt annorlunda inom några år. Antingen samordnar man bonusprogrammen eller så kommer de gemensamma förmånerna att försvinna tror jag. Det finns en hel del skevheter mellan programmen som på lång sikt knappast är hållbara.
 

AABack2ARN

Medlem
Lite OT: Är det fler än jag som känner att det verkar som att Star Alliance "samarbete" håller på att brytas upp/haverera? Bolagen verkar alla gå sin egna väg och verkar försöka hitta det ena kryphålet efter det andra för att ta bort förmåner för flygbolagspartners guldmedlemmar. Så var det ju inte alls för bara några få år sedan.

Har känt detta under en längre tid och tror det delvis beror på att Star Alliance är på väg att bli för stort, vilket får ett antal bolag att minska sitt intresse i alliansen och i stället säkerställa att medlemmarna håller sig till "rätt" bolag. Tror vi får se fler bilaterala samarbeten framöver. Tyvärr!
 
Toppen