Mer än ett bonusprogram

Diskussion i 'Star Alliance' startad av ChristianS, 17 Juni 2013.

1. ChristianS

ChristianS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Funderar på att skaffa ett till bonusprogram utanför Star Alliance. Har ett guldkort som jag lätt bibehåller så det kanske kan passa att testa flyga utanför Star Alliance med.

Så tänkte höra om ni har några tips på vilket som kan vara bra? Flyger 90% till Asien och Pacific. Så vad ska man testa tycker ni??

mvh
    Christian

2. British Airways's silvernivå, utan tvekan... British Airways, Cathay & Qantas är ju alla aktiva inom One World (och inom de regioner du nämnde). Nu träder ju också Qatar in i den alliansen, och har
    superb täckning i alla regioner öster om Europa.

British Airways silver är ungefär som de flesta Star Alliance Gold, och därtill relativt lätt att behålla.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka kabinklasser flyger du i och ungefär hur mycket?

Spontant är jag böjd att helt hålla med Palazzi, men det finns fler faktorer än dina resdestinationer som spelar in.

1 person likes this.
  4. ChristianS

ChristianS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabba svar!

Flyger mest Ekonomy/Plus fåtal gånger business. Får kolla deals här inne bättre så man kan flyga mer business. Reser ungefär 100k~120k/år.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Isåfall är jag inte säker på att British Airways är det bästa. De har visserligen premium economy, men intjäningen i ekonomi/PE tycker inte jag är jättbra och jag är inte säker på att du reser tillräckligt för att få ihop till status med dem också. Deras TP-intjäning baseras på resans längd, <2000miles, 2-6000miles och >6000 miles.

Brukar inte @Dr. Miles rekommendera AAdvantage om man reser ekonomi?

6. 2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!