Senaste nytt

Menzies Lounge Göteborg - Kostnad?

Gizmo79

Medlem
Ja, var därför jag vart lite fundersam. Det är ju inte pengarna i sig, tycker det är väldigt prisvärt ändå. Samtidigt så ska ju rätt vara rätt.
 

matte_ante

Medlem
Med Amex och SEB mastercard är det gratis för barn under 12.
Med Eurocard och Visa business så kostar medföljande gäst alltid.

Alltså olika regler för olika kort, det är sannolikt denna oerhörda komplexitet som är anledningen till din felaktiga debitering..
 
Amex har sagt upp samarbetet med denna lounge vad det verkar. Hur kommer jag in nu (om det går) och vad kostar det?

Jag har bara Amex premium och ett vanligt sniket danske bank-kort.
 

sweflyer

Medlem
Amex har sagt upp samarbetet med denna lounge vad det verkar. Hur kommer jag in nu (om det går) och vad kostar det?
Jag har bara Amex premium och ett vanligt sniket danske bank-kort.
Det går ju att betala kontant i dörren, vill minnas att walk in rate var 250 SEK sist jag frågade (ca 2 år sedan). Det skulle jag dock säga är rätt ovärt och en dålig deal för vad man får. Istället rekommenderar jag;

-Många kort från SEB ger tillträde för 130 kr. Bör vara värt det ganska snabbt om du är där med jämna mellanrum
The website is currently unavailable
(det ordinariepris som står i länken vill jag minnas inte stämmer längre, utan det är 250 kr nu)

-Kreditkort med Priority Pass som har fria besök ger dig ju inte bara tillträde till denna utan en massa andra lounger också, vilket borde vara det bästa alternativet att skaffa om du gör kanske 10-15 loungebesök eller mer per år
 
Det där med Credit har nog alltid stått där. Men det är svårt (eller så bryr de inte sig) att se skillnad på korten. Jag hade inte heller orkat tjafsa med alla DYKWIA om jag jobbat där.

Kör i vind!!
 
Toppen