Senaste nytt

Menzies Executive Lounge, Arlanda - Nya öppettider!

De mobila boardingpass man har i Passbook från Lufthansa fungerar utmärkt då man når de enkelt från låst skärm.
SAS mobila boardingpass är tämligen värdelöst då den vrider sig med skärmen.
Hur är BA? Inte provas deras mobila boardingpass ännu.
Både SAS och BA funkar jättebra, men jag drar alltid in dem i Passbook. Enda problemet är från Schweiz där är jag aldrig får det att funka, dock lyckades jag ofta få ett email med BP, men nu har jag slutat att flyga på Geneve så det är ett mindre bekymmer ;-)

TAP och Air Berlin har också funkat fint att dra in i Passbook.
 

dino_81

Medlem
Hur får jag passbook? Har alltid tagit ut boardingkort.

Passbook finns som "standardapp" i samtliga iPhone men relativt nytt iOS. Kommer inte ihåg från vilken version men samtliga iPhones som sålts de senaste åren har denna app.

Fungerar även på exempelvis biljetter från SJ, Flygbussarna, Heathrow Express samt hotellbokningar från bland annat hotels.com.

I den elektroniska biljetten som e-postas finns ofta en "knapp/länk" som frågar om du vill lägga till boarding card till Passbook. Via SAS app gör du det från ditt elektroniska boarding card i appen.
 

Johanna

Medlem
Passbook finns som "standardapp" i samtliga iPhone men relativt nytt iOS. Kommer inte ihåg från vilken version men samtliga iPhones som sålts de senaste åren har denna app.

Fungerar även på exempelvis biljetter från SJ, Flygbussarna, Heathrow Express samt hotellbokningar från bland annat hotels.com.

I den elektroniska biljetten som e-postas finns ofta en "knapp/länk" som frågar om du vill lägga till boarding card till Passbook. Via SAS app gör du det från ditt elektroniska boarding card i appen.
Tack, jag ar en 6:a, måste nog titta lite mer noga vad jag har i den.
 
Tack, jag ar en 6:a, måste nog titta lite mer noga vad jag har i den.
Då har du Passbook, nör du får de mobila BP's från Bolagen så brukar det vara en liten länk uppe till höger med text typ: "Lägg till i Passbok", klicka på den så stoppar du in BP'n där. Sen ploppar den upp när du är i närheten eller när tiden är inne ;-) och du kommer åt passet ifrån låst skärm.

Och du sparar enkelt alla BPs och det verkar synkas ok med standard cloud backup'en, jag har 160+ lagrade just nu. Bra att ha för claims.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag kan återigen bara rekommendera alla att köra med riktiga boardingkort. Jag skulle vilja se en studie av hur lång tid det tar med digitala vs traditionella boardingpass i gaten. Är rätt övertygad om att det tar minst 50% mer tid med de digitala.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Jag kan återigen bara rekommendera alla att köra med riktiga boardingkort. Jag skulle vilja se en studie av hur lång tid det tar med digitala vs traditionella boardingpass i gaten. Är rätt övertygad om att det tar minst 50% mer tid med de digitala.
Har du sett de som febrilt drar BP åt fel håll, på fel ställe eller på fel sida? Eller de som lämnar fram en lunta med utskrivna hotelrecensioner, restauranger där gatepersonalen skall leta efter sidan med biljetterna.

Vad jag menar är att de som gör fel, gör oftast fel ändå, oavsett media.

Och så måste du ju för fasiken komma in i tjugoförsta århundradet, agehall ;-)
 
F

FCT

Guest
Jag kan återigen bara rekommendera alla att köra med riktiga boardingkort. Jag skulle vilja se en studie av hur lång tid det tar med digitala vs traditionella boardingpass i gaten. Är rätt övertygad om att det tar minst 50% mer tid med de digitala.
Med Passbook går det snabbare för mig än med papperskort. ;)
Men det är som med säkerhetskontrollen - vet man vad man gör går det snabbt även om man har datorer, iPad, vätskor, bälten och skor som ska fram.
 

agehall

Medlem
Har du sett de som febrilt drar BP åt fel håll, på fel ställe eller på fel sida? Eller de som lämnar fram en lunta med utskrivna hotelrecensioner, restauranger där gatepersonalen skall leta efter sidan med biljetterna.

Vad jag menar är att de som gör fel, gör oftast fel ändå, oavsett media.

Ja, det finns alltid folk som är inkompetenta. Men just i fallet med mobiler så blir det ett extra komplicerat moment eftersom det fumlas och man inte gärna vill tappa dem. Om jag ser en person som du beskriver med papper, så ser jag minst 20 med mobiler som fumlar runt.

Och så måste du ju för fasiken komma in i tjugoförsta århundradet, agehall ;-)

Det handlar om att vara praktisk. Jag vill optimera saker. Bevisa att det går fortare att borda en flight med digitala boardingpass så kommer jag att överväga att använda dem.

Med Passbook går det snabbare för mig än med papperskort. ;)
Men det är som med säkerhetskontrollen - vet man vad man gör går det snabbt även om man har datorer, iPad, vätskor, bälten och skor som ska fram.

Du är nog undantaget då. Ställ dig och titta på alla andra som fumlar runt med mobilen och försöker lägga den rätt i scannern...
 

sweflyer

Medlem
tack, jag kommer alltså in i båda lungorna med Qatar även om det bara står Arlanda Lounge på den sidan du länkade till?
Nej, har du bara ditt Boarding Pass eller status hos Qatar så kommer du endast in i Stockholm Arlanda Lounge. Vill du besöka Menzies Executive först behöver du exempelvis ett Priority Pass eller liknande som ger tillträde dit.
Eftersom Qatar använde Menzies Executive tidigare så kanske skylten med deras logotyp står kvar utanför (minns inte om det gör det). I det fallet kan du ju alltid gå dit och testa om du vill. Det värsta som kan hända är ju bara att du får gå igenom passkontrollen till Stockholm Arlanda Lounge :)
 
Toppen