Senaste nytt

Menzies Aurora Lounge, Stockholm Arlanda, Terminal 2

gusten

Medlem
Tycker att denna lounge har slappat till sig: underbemannad, obevakad reception, disken plockas inte undan. Kaffemaskinerna ofta trasiga eller så finns det inte koppar. Och den fåtaliga personalen är allt oftare ganska ointresserad. Och det förvånar mig faktiskt att ett internationellt klientel accepterar frukosten, som är lite väl "robust".

Använder loungen minst 1 gång i veckan.
 

Moco

Medlem
Tycker att denna lounge har slappat till sig: underbemannad, obevakad reception, disken plockas inte undan. Kaffemaskinerna ofta trasiga eller så finns det inte koppar. Och den fåtaliga personalen är allt oftare ganska ointresserad. Och det förvånar mig faktiskt att ett internationellt klientel accepterar frukosten, som är lite väl "robust".

Använder loungen minst 1 gång i veckan.

Det tenderar ju ofta att bli så med den här typen av lounger. Operatören är nog marginellt intresserad av att hålla hög nivå, utan vill bara dra in så mycket som möjligt från flygbolagen/partners. Att hitta "bra" folk till flygplatsjobb/flygindustrin verkar också rent generellt vara oerhört komplicerat, men jag tycker mig kunna utläsa att rekrytering i huvudsak förefaller ske med hjälp av tre samarbetspartners: äldreboenden, Migrationsverket/AME, och kommunala fritidsgårdar :D
 

Von Wiffen

Medlem
Att hitta "bra" folk till flygplatsjobb/flygindustrin verkar också rent generellt vara oerhört komplicerat, men jag tycker mig kunna utläsa att rekrytering i huvudsak förefaller ske med hjälp av tre samarbetspartners: äldreboenden, Migrationsverket/AME, och kommunala fritidsgårdar :D
De flesta yrkena på en flygplats är relativt lågavlönade och med obekväma arbetstider. Så antar att "bra" folk söker sig till andra jobb.
 
Jag har Priority Pass och flyger Köpenhamn->Stockholm->Malmö med SAS och har 2 timmar mellan flygen. Det bör väl inte vara några problem för mig att besöka den här loungen, eller?
 

Canadien

Medlem
Jag har Priority Pass och flyger Köpenhamn->Stockholm->Malmö med SAS och har 2 timmar mellan flygen. Det bör väl inte vara några problem för mig att besöka den här loungen, eller?
Om flyget är i tid från CPH så går det ju att kuska T5-T2 med bussarna airside men finns det inte en Menzies du kommer in i redan på T5 så att du slipper åtminstone en busstransfer? Visst är det lite bättre öl i T2 med Gotlands Ale men inte värt de extra 15-20 min att åka via den tycker jag. Nu har jag inte varit i nån PPlounge på T5 men så mycket sämre än Aurora är den väl inte?
 
Nu har jag inte varit i nån PPlounge på T5 men så mycket sämre än Aurora är den väl inte?
Jag läste i någon tråd (jag hittar den inte nu) att denna loungen skall vara den bästa Priority Pass-loungen på Arlanda och nästan bättre än SAS guldloungen så därför är jag lite sugen på att besöka den.
 
Toppen